Москва отново задава въпроси за крушението на  Boeing 777

Москва отново задава въпроси за крушението на Boeing 777

Публикувано от:

Зам.-ръководителят на Росавиация Олег Сторчевой, упълномощен представител на РФ в разследването на авиокатастрофата на Boeing 777 на авиакомпания “Malaysia Airlines” в Източна Украйна, изпрати на международната комисия за разследване на крушението писмо със списък на действия, които е необходимо да се изпълнят преди да бъдат направени окончателните изводи от разследването на случая, предаде РИА Новости.

Списъкът се състои от 24 въпроса и съдържа целия набор от информация, необходима за подготовката и анализа в разследването на подобни инциденти. Русия вече е насочвала внимание на това, че в разследването не са били включени много от задължителните действия при такива случаи.

В писмото се обръща внимание на необходимостта да се направи анализ на повредите в детайлите на самолета и възможните източници на техния произход, включително и на експертизите на телата на загиналите пътници и членовете на екипажа.

Редица въпроси на Росавиацията засягат и данните на украинските наземни служби, основно радио и телефонни прегвори с диспечерите на Днепропетровския център за организиране на въздушното движение в деня на крушението. От писмото става ясно, че тези въпроси остават непроучени.

Повечето точки в писмото засягат действията на украинските военни на 17 юли. Това са данни за полети на военни самолети в този ден, пускове на ракети (както с учебни, така и с военни цели), записи на преговори на военни пилоти, както и с пунктовете на ПВО, а също данни за навигация на самолетите в района на крушението на малайзийския Боинг 777. В писмото се упоменава, че такава информация до днес не е била предоставена.

В писмото се обръща внимание на необходимостта да се извърши анализ на представените данни от руското министерство на отбраната за активизацията на радарните центрове на Украйна в периода близък до момента на катастрофата.
Според Росавиация следва да бъдат разпитани екипажите на самолетите, намирали се във въздушното пространство над мястото на крушението в деня на инцидента, както и за евентуалните повреди в бордовото и наземното навигационно оборудване.