Изложението HeliRussia е едно от най-големите изложбени и делови площадки за вертолетна индустрия / БГНЕС

Изложението HeliRussia е едно от най-големите изложбени и делови площадки за вертолетна индустрия / БГНЕС

Двама български участници на престижното световно изложение за хеликоптери HeliRussia 2017

Публикувано от:

Двама млади българи, студентите Апостол Апостолов и Мариан Михайлов, участват със свой модел на един от най-големите форуми за вертолети в света – Х-то Международно изложение за вертолетна индустрия HeliRussia 2017 в рамките на Международния фестивал за детското и младежко научно-техническо творчество «От винта!» , който се провежда в руската столица.

Двама български участници на престижното световно изложение за хеликоптери HeliRussia 2017/БГНЕС

Двама български участници на престижното световно изложение за хеликоптери HeliRussia 2017/БГНЕС

Те са изпратени там от “Авиационно-Космически Форум” – България (ASForum.org), с подкрепата на Виктория Соболева, ръководител на фестивала и на специалисти от Софийски университет „Св. Климент Охридски“ и Московския авиационен институт.

Разработката на сънародниците ни е на перспективен многофункционален безпилотен квадрокоптер – конвертоплан VSMА-21, предава кореспондентът на БГНЕС.

Темата е изключително популярна в последно време поради появата на новите технически и експлоатационни възможности на електрическите двигатели и акумулаторите, свързани с тях. Разработката на нашите сънародници се конкурира с няколко научно-изследователски екипа и компании от целия свят, които са предложили своите експериментални летателни апарата. Това са германският проект за пилотируем летателен апарат Lilium Jet VTOL и руският дрон RHV, които вече са изпълнили своите първи демонстрационни полети, но все още се намират на стадий разработка.

Апостол Апостолов е български студент в трети курс на Руския химико – технологически университет „Д. И. Менделеев”, а Мариан Михайлов е в началото на следването си в Московския авиационен институт, като в настоящия момент се обучава в подготвителния факултет на Московския автомобилно – пътен институт. Двамата са запалени авиомоделисти и виждат своето бъдеще в сферата на авиационната техника. Научни ръководители на проекта VSMA-21 са българинът инж. Недислав Веселинов, авиоконструктор и руският му колега инж. Алексей Сичьов – инженер в Отрасловото конструкторско бюро по експериментално самолетостроене към МАИ.

Двамата студенти са единствените представители на България на изложението и имат за цел да привлекат вниманието на големите производители, разработчици и инвеститори за развитието на проекта си до ниво на летящ модел. И евентуалното му по-нататъшно производство – включително и в България.

Разработката на сънародниците ни е на перспективен многофункционален безпилотен квадрокоптер / БГНЕС

Разработката на сънародниците ни е на перспективен многофункционален безпилотен квадрокоптер / БГНЕС

Изложението HeliRussia е едно от най-големите изложбени и делови площадки за вертолетна индустрия, безпилотни летателни апарати и технологии, където са представени световните достижения по дадената тема – от проектиране до производство и експлоатация. В рамките на HeliRussia традиционно има наситена делова програма, която е важна част от изложбата и служи за форум за обсъждане на проблемите във вертолетния отрасъл.

Концепцията на квадрокоптера – конвертоплан на двамата български студенти съчетава в себе си общите конструкционни характеристики на дроновете – квадрокоптери и самолетите тип „конвертоплан“. В разработката е вложена възможността за режим на вертикално излитане и кацане на разнообразен терен, използвайки своите винтове, а също така и на способността да зависва над нужните обекти. При преминаване в режим „самолет” бъдещият летателен апарат ще има възможност да развива по-голяма скорост и радиус на действие, заради наличието на по-малко челно съпротивление от страна на двигателите и използването на подемната сила на крилата. Тези фактори довеждат до по-голям радиус на действие с по-малко загуби на енергия. Квадрокоптерът – конвертоплан ще разполага с четири маршови електрически двигателя, поставени на подвижна гондола, която ще им позволява да се движат на 90° относително оста на крилото. Фюзелажът и крилата ще бъдат изработени от композитни материали с преимуществено използване на полимери, въглеродни платна и в нужните места на различни видове метали за подсилване на якостта на конструкцията.

През последните два дни интерес към проекта проявяват военни структури от различни страни, големи компании производители на вертолети , безпилотни летателни апарати и инвеститори, които присъстват на изложението, а също така и от администрацията на Министерството на промишлеността на Русия, които организират изложението.

Източник:  БГНЕС