Второ денонощие спасители изследват всеки метър в района на катастрофата на А321

Второ денонощие спасители изследват всеки метър в района на катастрофата на А321

Публикувано от:

На мястото на катастрофата на пътническия самолет на авиокомпанията „Когалимавиа“ А321, на борда на който пътуваха туристи, връщащи се в Русия от почивка в Египет, с подкрепата на египетските власти е разгърната мащабна издирвателна операция, съобщи ТАСС.

Вече второ денонощие там на място работи правителствената комисия, за да бъдат установени причините за тази страшна трагедия, за да бъде възстановена пълната картина на случилото се и  за да могат спасителите от руското министерство на извънредните ситуации да открият и да върнат у дома телата на всички загинали.

Самолетът, извършващ полет 9268 от Шарм-еш-Шейх до Санкт Петербург, се разби на 31 октомври в близост до Ес Хасна, на 100 км южно от административния център на провинция Северен Синай град Ел Ариш в напълно пустинна местност. Загинаха всички намиращи се на борда 217 пътници и 7 члена на екипажа.

От Кайро до мястото на трагедията пътят е час и половина с вертолет. Рано сутринта излитат два вертолета с „пясъчна окраска“ – Ми-8 и „Чинук“, предоставени от египетските власти. На борда са двама руски министри – на МИС Владимир Пучков и транспортният министър Максим Соколов, както и ръководителят на Росавиация Александър Нерадко, следователи от СК, авиоексперти и журналисти.

След половинчасов полет вертолетът навлиза в територията на Синайския полуостров и тук вече започва снижаването към дюните – до няколко десетки метра.

И пясъчният камуфлаж, и полетът на малка височина не са случайни: в Синай стрелят в граничните области. Затова египетските пилоти предпочитат да не предизвикват съдбата и да не се набиват в очите на израелтяните.

След час на хоризонта на пустинята се появява оживление – няколко пикапа с картечници и хора с автомати. Само автомобилите на „Бърза помощ“ издават различната цел на лагера, а именно охраната на отломките на самолета.

20-километрова елипса

След като извършат няколко кръга над най-големите отломки, вертолетите кацат в лагера. Руската комисия посреща генералът, ръководещ операцията от египетска страна. Той води руската делегация на оглед на отломките: средната част от фюзелажа с крилата и носа.

-Погледни, крилата и шасито са обгорели, – казва единият експерт на другия.

-Но са почти цели, – отбелязва колегата му.

„Почти цели“ са само според наистина разбиращите от авиокатастрофи. В действителност, това са две купчини почернял метал, в които само може да се разпознаят крилата.

А ето, че носът не е обгорял и на места наистина не е пострадал. Много от уредите са останали цели. Навсякъде са разхвърляни кислородни маски и… Ето тук за първи път осъзнаваш трагедията. Ледени тръпки те побиват и хлад изпълва душата ти, гърлото ти се свива… На земята лежи детска обувчица. Цветна. Почти нова, само леко напрашена. Сякаш някой току що я е изгубил и всеки момент ще се върне, за да си я потърси. По-нататък има друга обувчица. И яке. Ножици. И за всичко това вече никой няма да се върне…

„Общо 164 фрагмента от тела са открити“, съобщи египетският генерал Лотфе Мохамед Юзоф.

„По-точно, 156 тела и 8 контейнера с фрагменти от тела“, поправя преводачът.

Телата, както и отломките, се събират и продължават да се събират на огромна площ – около 20 кв. км във формата на елипса. Това е един от доводите в полза на предположението, че самолетът се е разпаднал във въздуха.