Страните, участващи в разследването на катастрофата на Малайзийския Боинг в Донбас крият факта, че телата на пилотите са простреляни от 30-мм оръдие, с каквото са въоръжени изтребителите Су-25, Су-27 и МиГ-29, което е доказателство, че опълченците нямат вина за катастрофата.
Според немския историк Ерик Зюс съмненията относно това, че самолетът е бил свален от ракета, изстреляна от „Бук-М1“, стават все по-малко.
В статията на историка, публикувана в изданието Global Research, украинското правителство е един от основните заподозрени в това престъпление, и поради тази причина не може обективно да представя следствието.
Разследването на катастрофата на малайзийския „Боинг“ е изключително важно, тъй като санкциите срещу Русия, въведени от западните страни, са въз основа на непотвърдените обвинения от страна на украинското правителство и неговите покровители във Вашингтон, смята Зюс.
„В останките на телата на пилотите са открити части от снаряд от 30-мм оръдие, с каквото са въоръжени изтребителите Су-25, Су-27 и МиГ-29. Всички тези самолети се намират във въоръжение на ВВС на Украйна, а в същото време, както е известно, опълченците не разполагат с авиация. Това, че в телата на пилотите са открити някакви „обекти“, комисията, провеждаща разследването, заяви официално. Тя също така обеща да публикува официално резултатите от разследването, но това още не е направено“, пише Зюс.
Телата на пилотите, както и на останалата част от екипажа на самолета все още се намират на територията на Холандия и не са предадени на близките на загиналите.
Пенсионираният пилот от компанията Lufthansa Питър Хансенко разказва, че снимките на останките на самолета показват, че пилотската кабина е била обстреляна от изтребител. Ако се изясни, че повредите по корпуса са в резултат от картечен огън, то цялата вина пада на Украйна, тъй като опълченците не са могли да се озоват толкова близо до самолета, пише още Зюс.
На свой ред авторът на книгата „МН-17: лицемерната сделка“ – холандецът Йост Немюлер, смята, че Малайзийският Боинг е свален от военен самолет. Това сподели той по време на интервю с кореспондент на ТАСС.
Позовавайки се на данни от експерти, той отбеляза, че ако гражданският самолет е бил свален от „Бук“, то на борда му моментално би избухнал пожар. „Обаче във въздуха не е имало пожар, и това е доказан факт“, отбеляза Немюлер. Затова, много по-правдоподобна според него е версията, според която Боингът е свален от военен самолет, за което свидетелства и характерът на повредите и на отломките на мястото на катастрофата.
При това, Немюлер отбеляза, че се е сблъскал с множество трудности, когато се опитал да представи гледната си точка в холандските медии. „Пресата в Холандия бе много заинтересована да разкаже за моята книга, но когато казах, че в нея е изложена и руската версия за случилото се с Боинга, всички журналисти отмениха срещите си с мен“, отбеляза авторът.
Обективността при разследването на трагедията с Боинга на Малайзийските авиолинии в Донецк също предизвиква сериозни съмнения у холандеца.
„Много е лесно, когато Киев има правото на вето върху всичко, което поиска, в това число и на прекратяването на разследването, ако то тръгне в неизгодна да украинските власти посока“, подчерта Немюлер.
Според него, за да се избегнат проблеми, разследването трябва да бъде поверено на „по-високо ниво, на ниво Съвета за Сигурност на ОНН“. „Не съм сигурен, че ООН може да проведе разследването по необходимия начин, но би било по-добре от разследването, което провежда Холандия“, убеден е авторът.
Остави коментар