Предложеният метод досега е използван само за създаване на детайли от титанови сплави. Руските експерти от Държавния авиационен технически университет в Уфа за първи път са успели да приложат тази технология за съединяване на алуминиеви сплави, разказа физикът Александър Медведев:
– В световната практика няма такава издържливост на заварени съединения, а това е основното нещо, което се изисква от заварени части в авиационната индустрия. Успяхме да постигнем заварено съединение със същата издържливост като тази на монолитните части.
Предимство на технологията е и нейната икономичост, което намалява стоиността на произведените детайли. Основното приложение на метода ще бъде в самолетостороенето, в частност, при създаването на самолетни двигатели. Издържливостта на двигателя определя какъв е самолета – защото двигателят, това е сърцето на всяка машина. Дори леко увеличение на издържливостта ще подобри характеристиките на двигателя, отбеляза специалистът:
– При нас процентът на увеличение на издържливостта на заварените детайли е достатъчно голям – 10%. Ако издържливостта се е увеличила, то можем да направим детайла по-лек, по-малък. Съответно двигателят ще консумира по-малко керосин и може да вози повече пътници.
Учените са изчислили, че теглото на двигателя на самолета при използването на новата технология на заваряване може да се намали до 30%. Това значително увеличава живота на целия двигател. Двигатели с използването на разработката на руските учени, ще се появят през 2015 г. След като преминат процедурите по сертифициране, те ще бъдат пуснати в серийно производство.
Остави коментар