Все повече се оформя концепцията за перспективния авионосец „Щорм”, който може да бъде построен не само за ВМФ на Русия, а и за други страни. Вече е очертан обликът му и първите огласени цифри са за 90 самолета и 4000 души екипаж, съобщи онлайн-изданието rusvesna.su.
Държавата все още не е дала старт, а по световни норми за конкретните проектни работи, включително разработката на ескизния проект, на техническия и работния проект, са необходими не по-малко от 3 години, а самото построяване на кораба ще отнеме не по-малко от 6 години.
Все по-сигурно се очертава построяването на „Щорм“ да бъде възложено на „Севмаш” в Архангелск. Заводът има най-много и най-големи производствени стапели, опитни работници и колосален опит при модернизацията на авионосеца „Викрамадит” за ВМС на Индия.
Концептуалният проект за авионосеца е ориентиран към водоизместване около 95 хиляди тона, дължина – 330 м и ширина на полетната палуба – 85 м. Като самолети се разчита за базовите Су-33 и МиГ-29К, както и на вертолетите Ка-27.
Главната енергетическа установка е предвидена на бъде според заявката за органично гориво или смесена – атомна и газотурбинна, с мощност 200 хиляди к.с. Скоростта не пълен ход е разчетена за 26-30 възела (48 – 55 км/час). Срок за експлоатация – 50 г.
Тъй като „Щорм“ ще бъде преди всичко многоцелеви авионосец, за разлика от тежкия авионосен крайцер „Пьотр Велики”, негово главно оръжие ще бъдат летателните апарати от корабната авиогрупа. Всички останали системи въоръжения ще бъдат подчинени на тази доминанта, включително средствата му за самозащита. Изключено е разполагането на ударно ракетно оръжие, както и средства за колективна ПВО и противоподводна отбрана.
На кораба са предвидени 4 места за стартиране (пътеки за излитане): две къси и две дълги. Техният тип ще бъде трамплинен и смесен трамплино-катапултен. Те ще бъдат използвани при различни бойни натоварвания или при тропични условия при по-висока околна температура.
Източник: БЛИЦ
l
Остави коментар