Автово
Станция «Автово» е открита през 1955 година. Именно оттук тръгнал първият влак на ленинградското метро в посока към станция «Площадь Восстания». «Автово» е първата станция без ескалатор. Таванът на станцията крепят 46 колони, 16 от които са облицовани със стъкло, а останалите с мрамор.
„Автово“ е призната за една от най-красивите станции на света.
Станцията е оформена на тема отбраната на Ленинград.
Бухарестская
Станция «Бухарестская» е строена около 20 години. Колоните и стените на станцията са облицовани с белоснежен мрамор, а подът е постлан с полиран гранит.
В коридора се намира паното «Есен в парка». Станцията е наречена на името на улицата, на която се намира. Авторите са скрили в мозайката «сюрприз» за пътниците – най-внимателните могат да опитат да открият синигер. Смята се, че той носи щастие.
Звенигородская
На централната стена в коридора се намира паното «Семеновский полк». Преди много години на това място се е разполагал плацът на Семьоновския гвардейски пехотен полк.
Подът на «Звенигородская» е облицован със зелен гранит, а стените с мрамор.
Кировски завод
Оформлението на станцията «Кировский завод» е посветено на развитието на индустрията в страната. Релефите над колоните отразяват каменовъглената, металургичната и нефтената промишленост, а също така електрификацията. Таванът на подземната зала се поддържа от 62 колони.
За първи път в станцията е използван метод на разсейване на излъчваната от лампите светлина чрез решетка от специално стъкло. Благодарение на този ефект се получава илюзията, че над главата има не таван, а открито небе.
Международна
Коридорът на станцията «Международная» е посветен на зараждането на цивилизацията в света. Главното украшение на станцията е мозаично пано с изображение на държащия Земята Атлант, който е традиционен символ на Петербург. Стените са облицован с бял мрамор, подът със сив гранит, а металните колони създават илюзията, че са златни.
Своето име станцията е получила от своето местоположение. «Международная» се намира в района, където улиците са наречени в чест на освободените по време на войната градове – Софийская, Будапештская и Пражская , а наблизо се намира паркът на Интернационалистите.
Нарвская
Оформлението на станция «Нарвская» отразява темата за съветските хора. На колоните са разположени 48 релефа с изображение на хора с различни професии – лекари, строители, колхозници, текстилци, моряци и др.
Обводный канал
На тази станция гражданите на Петербург извършват пътешествие в миналото: тук пътниците се пренасят на брега на отводнителен канал от края на XIX век. Стените на станцията украсяват 300-метрови стъклени панорами, с картини на дореволюционния Отводен канал.
Пътниците могат да се полюбуват на изгледи на Отводния канал от XIX век.
На панорамите са изобразени църкви, заводи, мостове и първите фабрики.
Пушкинская
Станцията изцяло е посветена на Александър Сергеевич Пушкин – над ескалатора е разположен барелеф на поета, а в подземния коридор е поставен паметник, на който гражданите на Петербург редовно слагат цветя.
Зад паметника се намира пано, изобразяващо парка в Царское село. Благодарение на композицията от арки, се създава впечатление, че зад паметника се намира истинския парк. Станцията е много изящна по своята архитектура: в нишите на колоните са монтирани осветителни тела с кристални чаши, а стените са украсени със сложни вентилационни решетки.
Спасская
Темата на оформлението на коридора на станция «Спасская» е архитектурата на Петербург. Станцията е украсена с мозаични пана, изобразяващи Сенная площадь, а срещу изхода в града е поставен паметният знак «Зодчеству Петербурга», на който са гравирани фамилиите на известните архитекти на града.
Спортивная
«Спортивная» е единствената двуетажна станция. Оформлението е посветено на спорта. Коридорът е украсен с мозаични пана на тема Олимпийско движение, посветени на спорта, сред които се намира огромна картина , изобразяваща древногръцките богове.
На централната стена на горния етаж се намира текстът „Одата на спорта“ от Пиер дьо Кубертен. Лампите на станцията представляват факли.
Остави коментар