Концернът „Калашников” засилва позициите си в Америка. В Лас Вегас на авторитетната оръжейна изложба „Shot Show 2014” беше подписано споразумение за доставка в САЩ и Канада на 200 хиляди единици спортно-ловно оръжие годишно.
По силата на споразумението, дилърът на концерна, компанията „Russian Weapon Company” придобива изключителното право да продава в САЩ и Канада в продължение на 5 години до 30 вида продукти на руските оръжейници. Това са популярните разновидности на карабината „Сайга”, карабините „Лос”, „Барс”, „Собол”, „Рекорд”, както и ловните пушки на Ижевския механичен завод.
„Russian Weapon Company” си сътрудничи с „Калашников” вече 2 години, изнасяйки в Америка до 90% от цялото гражданско оръжие, което изнася концернът. Новият договор ще разшири мащаба на сътрудничество и асортимента от изделия, които са търсени в САЩ, разказва военният експерт и заместник-главен редактор на електронното издание на „Ежедневни журнал” Александър Голц:
– Полуавтоматичното спортно и специално оръжие като пушките „Сайга “ купуват не само ловците, а и полицейските подразделения в Съединените щати. A надеждността и простотата на системата на Калашников превръщат това оръжие в търсено както от силовите ведомства, така и от гражданите, които купуват оръжие за самоотбрана.
В гражданския вариант на „Сайга” е използван механизмът на автомат Калашников. Доставките на самия автомат в САЩ попадат под федерална забрана. Но на сайтовете на американските магазини се продават свободно не само пушки „Сайга”, но и автомати АК-47 и АК-74, произведени в България и Румъния, на цена от 600 долара. Много фирми пренебрегват федералната забрана, защото в автоматите, са използвани отделни детайли от американско производство.
Във всеки случай, тези фирми не се нуждаят от голям конкурент в лицето на концерна „Калашников”, дори и търгуъващ само с граждански асортимент. Може би, с това е свързан инцидентът с руската делегация, отиваща на изложението в Лас Вегас. На ръководителя на концерна Константин Бусигин беше отказана виза, разказа военният експерт Иван Коновалов:
– Търговията с оръжие е много труден бизнес. Следователно, използват се всякакви методи за отстраняване на конкуренцията. Присъствието на директора, разбира се, е желателно. Но важното е, че самото събитие се състоя.
Остави коментар