Защо стюардеса обвини Аерофлот в полова дискриминация?

Консултантската компания Brand Finance съобщи, че Аерофлот изпреварва най-големите авиокомпании в САЩ и Близкия Изток с рейтинг от три пъти А. Макар че още девет авиокомпании имат сходен рейтинг от три пъти А, Brand Finance определя Аерофлот за най-могъщата от всички.

aero7673

Руският авиопревозвач Аерофлот беше въвлечен в съдебна битка от редица стюардеси, които твърдят, че авиокомпанията фаворизира слабите и привлекателни членове на екипажа, съобщава ВВС.

Московски съд отхвърли иска за полова дискриминация, заведен от стюардесата Ирина Йерусалимская. Тя планира да обжалва и е подкрепена от водещия руски правозащитник и представител на профсъюзите Борис Кравченко.

Компанията твърди, че всеки допълнителен килограм я принуждава да харчи повече пари за гориво. Нейната форма за кандидатстване от бъдещи стюардеси и стюарди изисква данни за височината, теглото и размера на дрехите им.

Служителите трябва да отговарят на изискването за минимална височина, защото ще им се налага да поставят ръчния багаж в багажното отделение над главите на пътниците, отбелязва Аерофлот.

Скоро съдът ще разгледа сходен иск от друга стюардеса на компанията Евгения Магурина. „Голямото тегло затруднява стюарда или стюардесата да се движи в кабината и да предлага гладко обслужване на пътниците“, каза официален представител на Аерофлот пред съда.

Стюардесите са лицето на всяка авиокомпания, а стюардесите на националния превозвач са визитната картичка на страната. Първото впечатление на пътниците за Русия и отношението им към Русия зависи от вида на стюардесите и тяхното обслужване“, съобщи компанията.

Тази седмица голямата международна консултантска компания Brand Finance определи Аерофлот като „най-силния бранд“ на Русия. Авиокомпанията победи в силна конкуренция с руски гиганти в бизнеса, като Газпром, Сбербанк и Роснефт.

В доклада на Brand Finance за Русия се казва, че Аерофлот „има най-младата флотилия от всички големи авиокомпании и тя инвестира усилено в маркетинга, особено в Азия“. Компанията има спонсорски договор с Манчестър Юнайтед, „който й помага да достигне до широка аудитория, особено в Източна Азия“, се казва в доклада.

Аерофлот подобри обслужването си на клиентите след съветския период, когато често ставаше обект на шеги заради неприветливите стюардеси и не особено вкусната храна. Но Борис Кравченко определи делото, заведено от Йерусалимская, като „безпрецедентен случай на полова дискриминация“.

Той е член на Съвета за човешките права на президента Владимир Путин и оглавява Руската конфедерация на труда.

Профсъюзът в този сектор може да хапе“, каза Кравченко и предупреди за възможни стачни действия, „ако подобно дискриминационно поведение продължи“. В съда представител на Аерофлот заяви, че всеки допълнителен килограм тегло означава допълнителни 800 рубли (14 долара) за гориво.

Освен това той цитира проучване, поръчано от Аерофлот, според което пътниците предпочитат привлекателни стюарди и стюардеси и са съгласни, че авиокомпанията има право да определя лимити за теглото и размери на дрехите на служителите си.

Авиокомпанията изтъкна, че има стотици стюардеси над 40 години по международните си маршрути.

45-годишната Йерусалимская иска Аерофлот да й плати компенсация от един милион рубли (17 750 долара). Размерът на дрехите й е 52, или XL, според международната система. Тя заяви, че авиокомпанията я е преместила на вътрешни полети, като намалила доходите й.

Йерусалимская се оплаква, че според правилата на Аерофлот стюардесите трябва да са високи поне 160 см, а размерът на дрехите им да не превишава 48, или L по международната система.

Пилотът ветеран на Аерофлот Олег Смирнов заяви, че фигурата на стюардесите е щекотлив въпрос във всички авиокомпании. „Разбира се, че стюардесата трябва да е доста елегантна, да се придвижва между седалките, да обслужва пътниците“, каза той. Но те също така трябва да са достатъчно силни, за да могат да се справят с тежката надуваема пързалка при извънреден случай, допълни пилотът.

Друг пилот – Михаил Марков, заяви, че стюардесите трябва да бъдат достатъчно силни, за да вдигат бързо тежки куфари. „Това не е работа за 43-килограмово момиче“, категоричен е той.

Източник: profit.bg

error: Съдържанието ни е авторско!