По думите на Муцоев московското колело се проектира от архитектурното бюро Сhapman Taylor и швейцарската машиностроителна компания за производство на оборудване за паркови развлечения Intamin AG. Размерът на инвестицията се пази в тайна, но се планира проектът да се изплати за 8 години.
Големите планове
„В близките години виенското колело ще влезе в петицата на най-посещаваните развлекателни обекти в столицата“, прогнозира Муцоев. По думите му това ще позволи да се увеличи както вътрешният, така и външният туристически поток в Москва с над 1,5 милиона души годишно.
Според данните на Департамента за спорт и туризъм на Москва през 2106 г. столицата е посетена от около 17,5 милиона туристи, от тях 4,5 милиона са чужди граждани. По този начин, благодарение на новото колело туристическият поток в Москва може да се увеличи с 9%.
Московското колело ще притежава тридесет закрити кабинки, всяка с вместимост от по 20 човека, един оборот ще е с продължителност 25 минути. В проекта са заложени и просторно закрито място за разходки, верига тематични ресторанти, магазини, кино и дори музей на восъчните фигури.
„Ние решихме да направим московското колело най-високото в Европа, изхождайки от факта, че това е стратегически важно за града“, казва Муцоев. По думите му новото виенско колело ще даде тласък за развитието на развлекателната индустрия в Русия и за повишаване туристическия потенциал на столицата.
Критика на проекта
Скептично отношение към проекта има експертът-урбанист Ирина Ирбитска, директор на Центъра за градоустройствена компетентност при Руската академия за народно стопанство и държавна служба (РАНХиГС). „От гледна точка на бизнеса, с ориентация към китайските туристи, това е интересна идея. Но от гледна точка на града, тя е съмнителна, защото Москва не може да печели от нея“, коментира за „Руски дневник“ Ирбитска.
Според думите ѝ в наши дни урбанистите разглеждат мултипликационния ефект от всеки подобен проект. Важно е той да носи печалби не само на собствениците си, но и да увеличи потока от малък и среден бизнес в района, в който се изгражда. Урбанистът счита, че районът на ВДНХ в момента вече е силно претоварен от туристическия поток.
„Привличането на туристи е комплексен въпрос, който зависи от качеството на градската среда, благополучието на гражданите. Например посещението на The London Eye съвсем не е „гвоздеят“ в програмата на туристите – та нали те посещават Лондон, на първо място, защото това е един комфортен и интересен град“, подчертава Ирбитска.
Остави коментар