WT: Американските политици признават, че RT печели в информационната война

WT: Американските политици признават, че RT печели в информационната война

Публикувано от:

Американските законодатели признават, че аудиторията на руския канал RT през последните няколко години чувствително е нараснала, а самият канал се е превърнал в пълноценен участник в информационното пространство не само в Европа, но и в САЩ, пише изданието Washington Times.

Според изданието, независимо че конгресмените продължават да призовават към борба с „руската пропаганда”, те признават, че американските медии няма какво да противопоставят на руския телевизионен канал.

„Забележителни са сложните медийни настъпления, които се осъществяват чрез RT в цяла Източна и Централна Европа, в средния Изток и в Латинска Америка. А ние просто не се борим ефективно”, заявил председателят на Комитета на палатата по външните работи Едуард Ройс.

При това, според WT, американските законодатели „най-много ги зашеметява” фактът, че RT успя да направи революция в методите на подаване на информация, докато традиционни медии като „Радио Свобода” и „Гласът на Америка” в значителна степен са останали в състояние на стагнация.

Към такова мнение се придържат редица дипломати от източноевропейските страни. „Това е информационна война и ние я губим”, заявил литовският външен министър Линас Линкявичус.

RT има три денонощни информационни канала на английски, арабски и испански езици, каналите RT America и RT UK, документалния телевизионен канал RTД, глобалната новинарска видео агенция RUPTLY, а също така и видео портали на английски, руски, испански, арабски, немски и френски език.

Официален Лондон е в паника от загубените информационни позиции и от началото на 2016 г. връща държавното съфинансиране на Би Би Си с цел борба с основния конкурент RT. Глобалната медия ще получава от държавата 34 млн. паунда, а в бъдеще ще получи още 85 млн. паунда.