Директорът на Международната асоциация за въздушен транспорт (IATA) Тони Тайлър заяви, че отговорност за сигурността на въздушното пространство над Украйна носи единствено Киев.
„Авиолиниите определят територията на въздушното пространство, изхождайки от постановленията на правителствата и управлението на въздушното движение над страните, над които летят самолетите“, заяви Тайлър, цитиран от австралийското издание The Sydney Morning Herald.
Тайлър сравни полетите на самолетите с обикновеното автомобилно движение. Ако пътят е отворен, шофьорът знае, че той е безопасен за движение и затова продължава напред. Ако по някакви причини пътят е затворен, тогава водачът на автомобила търси алтернативни варианти, за да достигне до крайната точка на своето пътуване.
Малайзийският министър на транспорта Лиоу Тионг Лай заяви, че пилотът на катастрофиралия Boeing 777 е получил напътствия да лети на височина 10 км, но по неизвестни причини, украинският диспечер е поискал височината да бъде намалена с 500 м. Тайлър отбелязва, че засега не е известно, дали това е могло да повлияе на уязвимостта на самолета пред изстреляната вече ракета.
„Полетите над територията на югоизточните региони на Украйна бяха напълно законни. Но аз бих искал да попитам: знаейки за неспокойната ситуация в страната, разумно ли е било да бъде отворено въздушното пространство за граждански самолети?“, недоумява още деректорът на IATA.
Украинските власти, без да дочакат каквото и да било международно разследване, побързаха да обвинят Русия и опълченците за случилото се с малайзийския самолет. В същото време европейските лидери и САЩ призоваха за обективно и безпристрастно разследване на трагедията.
Най свой ред от Генералния Щаб на Руската федерация заявиха, че украинският Су-25 е летял едновременно с пътническия Boeing 777.
Остави коментар