В Театър на нациите в Москва отбелязват 450-ия рожден ден на Шекспир. По този случай се провежда мащабен специален проект „Шекспир. Лабиринт”.
Над него работят едновременно осем екипа, включено е практически цялото пространство на театъра, а зрителите през цялото време са в движение – преместват се от едно действие към друго.
Идеята е следната – вас са ви поканили на вечеринка и ви въвличат в загадъчно пътешествие. На входа на зрителите се дават маски и слушалки. В придвижванията по лабиринта аудиогид разказва за Шекспир и от Шекспир.
Оказва се, че Шекспир починал в рождения си ден, след като попълнил английския език с 3,200 думи, изписал 1,230 гъши пера, от което пострадали 61 гъски… Той бил кръстен три дни преди „появата” на чумата, децата му не можели да четат, 22 небесни тела в галактиката са назовани с имена на негови герои! Атракционният проект е изключително разнообразен. В интервю за „Гласът на Русия” известният шекспировед Алексей Бартошевич нарекъл проекта и забавен, и увлекателен, остроумен и ироничен…
Напълно е понятно, че в основата на този спектакъл е залегнал съвременен, ироничен възглед на младото поколение, което гледа на всякакви старчески класически ценности с ирония, предпазливо, не бърза да им се доверява и да споделя високопарните думи и понятия.
Според Бартошевич, той не очаквал класически интерпретации от Театъра на нациите с неговата любов към експерименти. Що се отнася до кръв и жестокост, които присъстват в проекта, то с това, напомня историкът на театъра, грешил и самият Шекспир.
Като майстор на ужасното, тук Шекспир е представен най-пълно. Понякога дори ти се струва, че неговата главна пиеса, това не е „Хамлет” или „Макбет”, а „Тит Андроник” – най-кървавата и страшна трагедия. И публиката харесва това. Сякаш съвременната публика не ходи да гледа всякакви киноужаси.
Съвременните експериментатори отдават заслуженото на сериозното и дълбоко проникновение в стихията на най-загадъчния в световната история драматург.
Остави коментар