Самолетът Ту-154Б-2, при катастрофата в Черно море, на който на 25 декември загинаха 93-ма души, сред които и членовете на военния ансамбъл „Александров“, е бил насочен към водата от командира на полета Роман Волков, съобщи сайтът „Комерсант“. Медиата се позовава на свои източници, запознати с техническата част на разследването на инцидента.
Причините за поведението на командира на полета тепърва ще се изясняват. Проверява се медицинското досие на пилота, резултатите от последните психологически тестове, през които е минавал, колко е почивал екипажът преди полета и т.н.
Версията за грешка на екипажа, като причина за инцидента, беше изведена като основна още два дни след него. При разследването на самолетната катастрофа Междуведомствената комисия в авиационния комитет на Русия е направила 3D-модел на полета на Ту-154, като са използвани данните от черните кутии на машината.
Разследващите установили, че в първите минути на полета самолетът е набирал височина по график, когато внезапно командирът го е насочил в режим за кацане. До удара във водата, машината се е снижавала контролирано, под управлението на пилота.
Експертите не изключват като вариант и дезориентация на командира на полета да е причина за инцидента. Подобни случаи не са рядкост, когато се лети нощем над водно пространство, какъвто е случаят с Ту-154. Остава неясно обаче, защо пилотът не се е доверил на уредите, а е разчитал на своито усещания.
Командирът на полета Роман Волков е имал над 4000 часа във въздуха, така че като причина за инцидента се търси съчетаването на неблагоприятни фактори, каза източникът на „Комерсант“.
Изданието отбелязва, че от Министерството на отбраната отричат грешка на екипажа да е причина за катастрофата. Във всички коментари от там се посочва безупречната репутация на екипажа.
Източник: Дневник
Остави коментар