Продължение.
Посмъртна известност
27 години по-младата Нина Кандински надживява мъжа си с 36 години. Заема се със задачата да управлява наследството му. Благодарение на нея останалите картини се озовават в големите, световноизвестни музеи. Една такава акция е даряването на 30 картини и акварели на парижкия Център „Жорж Помпиду“. Също така основава художествената награда „Кандински“ в 1946. През септември 1980 година умира в Гщаад в Швейцария в следствие на обир в дома ѝ.
Музей Гугенхайм в Ню Йорк е притежател на най-голямата колекция творби на Кандински, мнозинството от които са включени в колекцията „Хила Ребай“ и редовно се излагат в сградата проектирана от Франк Лойд Райт.
От 2007 в Русия се дава годишно награда „Кандински“ за руско съвременно изкуство. Общият награден фонд за годините 2007-2011 е 50.000 Евро годишно, което прави приза най-голямата не-правителствена награда за изкуство в Русия.
През 1924/25 година архитекта и дизайнера Марсел Бройер изготвя прототип на стол в школата Баухус, Десау. Столът е в минималистичен стил с плат или кожа опъната върху скеле от тръби. Инспириран от велосипедното производство, първият прототип попада в къщата на близкия приятел на Бройер – Кандински. През 1962 италианската фирма Гавини почва отново да произвежда този модел под името тип B3 / Wassily. Така този тип стол придобива името на Кандински.
Теория на цветовете
Кандински притежава изявен усет към цветовете и формите. Той им преписва смислени асоциации и ги подрежда в противоположни двойки:
- синьо (студ, небе, метафизичност, безкрайност, спокойствие, концентричност) срещу жълто (топлина, земя, агресивност, ексцентричност)
- черно (тъмнина, безнадежност) срещу бяло (светлина, възможност)
- червено (живот, възбуда, сила) срещу зелено (спокойствие, неподвижност)
- оранжево (иритация, движение) срещу виолетово (охладено червено)
“ | Точката е първоначалния елемент на празната площ. Хоризонталата е студена, носеща основа, тиха и черна. Вертикалата е активна, топла, бяла. Свободните прави са подвижни, сини и жълти. Самата площ е горе лека а долу тежка, вляво като „далечна“ а вдясно като „дом“ |
” |
Освен това Кандински се опитва да свърже някои цветове към определени форми, като например синият цвят с кръг, червеният с квадрат и жълтия с триъгълник.
Кандински и японизмът
Въпреки че Кандински никога не се изказва публично на тема японско изкуство в наследството му се намират многобройни японски дърворезби доказващи, че се е занимавал с източно-азиатско изкуство. Част от намерените обекти са три шаблони за бои (катагами) от 19. век и печатни издания на Катсушика Хокусай, Утагава Хирошиге и Утагава Кунийоши.Този негов интерес би обяснил японското влияние в изкуството му, примерно появата на „японски мотиви като ята и облачни формации“ в средновековни или руски сцени.
Групата художници „Синият Ездач“ като цяло се интересува от японизма. Това е известно от кореспонденцията на Кандински с Марк. От нея е известно, че последният е поръчвал източно-азиатски талкови печати с монограмата му на японски.
Остави коментар