Основателят на сайта WikiLeaks Джулиан Асандж заяви, че корпорацията Google е приближена на властите в САЩ, и по-конкретно играе ролята на близък съюзник на борещата се за президентския пост Хилари Клинтън, предаде РИА Новости.
„Първо Google имаха сделка с администрацията на Обама, шефът на компанията е посещавал Белия дом ежеседмично през последните четири години. Сега Google са пряко въвлечени в кандидат-президентската кампания на Хилари Клинтън. Ерик Шмид (бивш директор на Google, бел .ред.) оглави компания, която разработваше цифровата част от кампанията на Клинтън“, каза Асандж по видеовръзка от посолството на Еквадор в Лондон в рамките на международния медиен форум, организиран от Международната информационна агенция „Русия днес“ („Россия сегодня“).
По думите му Щмид е също и съпредседател на комитета по иновации към Пентагона.
„Google използва Държавния департамент, както и обратно. Това е взаимна интеграция на различни нива“, казва създателят на WikiLeaks.
„Google контролира 50% от пазара на смартфони, а ако вие контролирате самото устройство, което потребителите използват, то вие контролирате и самите потребители”, казва Асандж.
Относно журналистиката той коментира въпроса с обективността на медиите: „Разбира се, руските държавни медии също понякога не са обективни. Но това може да се каже и за „Би Би Си“, и за други западни телевизионни канали и корпоративни медии. Налага им се да избират: от една страна те се спонсорират и отговарят пред някого, а от друга им се налага да печелят аудитория“.
Асандж дава за пример речта на Харолд Пинтър, която той държи след получаването на Нобелова награда за литература през 2005 г. – драматургът се пита защо войната в Ирак не бе така широко отразявана от западната преса. „Тази стокхолмска реч на Харолд Пинтър така и не бе показана по „Би Би Си“. И като цяло на запад почти никъде не я излъчиха“, посочва Асандж.
По думите на основателя на WikiLeaks през 90-те години на миналия век и в началото на 21-ви век „сме станали свидетели на това как гледната точка на САЩ доминира в международното информационно пространство, но сега ситуацията започва да се променя“.
Международният медиен форум „Нова епоха в журналистиката: сбогом на мейнстрийма“ се провежда в Москва на 6-ти и 7-ми юни. Във форума участват медийни експерти от 30 страни.
Остави коментар