Кампанията на Русия в Сирия повиши рязко интереса към руското оръжие и работата на руската отбранителна промишленост върви блестящо, пише от Москва кореспондентът на австрийския вестник Der Standard Андре Балин.
Журналистът нарича операцията в Сирия рискована маневра, който обаче се оказала успешна.
„Русия успя да подкрепи своя съюзник Башар Асад, да излезе от обявената от Запад изолация и едновременно с това да проведе рекламна кампания на отбранителната си промишленост”, се казва в статията.
Разходите за водене на бойните действия в Сирия се оценяват на около половин милиард евро. Те обаче ще бъдат изплатени дори само от подписания през декември договор с Алжир за доставка на 12 бомбардировача Су-32. Преговорите с Алжир продължиха цели 8 години, но изведнъж набраха обороти след сирийския „мастер-клас”.
При това от руското оръжие се интересува не само Алжир. Генералният директор на корпорацията „Ростех” Сергей Чемезов обяви, че портфейлът от поръчки на „Рособоронэкспорта“ е нараснал до 48 млрд. долара.
Основните купувачи на руско оръжие са страни от Азия и Африка, включително Китай, Индия, Виетнам, Египет, Алжир и Иран.
Заради въведеното оръжейно ембарго за Москва остава затворен пазарът в Либия. Не е изключено обаче Русия да може да компенсира загубите от провалената 7-милиардна сделка с Муамар Кадафи – на неотдавнашните преговори във Виена бе постигнато споразумение за частична отмяна на ограниченията за доставка на оръжие на Триполи.
„Русия се стреми да извлече от това полза и шансовете й никак не са лоши”, обобщава Балин.
Остави коментар