Турският туристически бизнес понася големи загуби заради кризата в отношенията с Русия и зачестилите се терористични атентати в Турция, пише Wall Street Journal, цитиран от РИА Новости.
В периода от 2001 г. до 2014 г. доходите в сферата на туризма в Турция се утроиха и достигнаха 34,3 млрд. долара. Истанбул бе едно от най-популярните места за туристите. В туристическия бизнес бяха заети близо 1 млн. души, което е 7 % от трудоспособното население на страната, пише изданието, позовавайки се на статистически данни.
Ситуацията се промени кардинално, след като на 24 ноември 2015 г. турски F-16 свали руски Су-24 в Сирия.
Върху намаляването на популярността на Турция сред туристите са повлияли също и зачестилите се терористични атентати.
Най-големият турски туроператор TUI Group и Немската асоциация на туризма отбелязват, че броят на резервираните в страната почивки е намалял с 40 % в сравнение с 2015 г. , а стотици хотели са обявени за продажба, пише WSJ.
Остави коментар