В Санкт Петербург започна строителството на ледоразбивач на бъдещето

В Санкт Петербург започна строителството на най-новия ледоразбивач „Иля Муромец“. Той съчетава технологии на бъдещето и е изключителен напредък в сферата на военното корабостроене, коментира строителството на новия плавателен съд главнокомандващият ВМФ на Русия адмирал Виктор Чирков.

Дизел-електрическият ледоразбивач от проекта 21180 „Иля Муромец“ за ВМФ на Русия е заложен в четвъртък в „Адмиралтейските корабостроителници“ в Санкт Петербург. По-рано стана известно, че ледоразбивачът „Иля Муромец“ ще се превърне в първия за последните няколко десетилетия плавателен съд от подобен клас, строящ се за Военноморския флот на РФ. Ледоразбивачът ще се използва за осигуряването на дейността на арктическата групировка на ВМФ.

„По време на проектирането на този кораб в него са залагани характеристиките на ледоразбивач не на днешния, а на утрешния ден. Това са мореходност, маневреност, многофункционалност и изцяло нов електрически принцип на движение. Реализиран е концептуалният принцип на корабостроенето, заложен в програмата за корабостроене за периода до 2015 г. – това е многофункционалност“, отбеляза Чирков.

Адмиралът подчерта, че строителството за първи път за повече от 40 години на ледоразбивач за ВМФ е „пробив“ в сферата на военното корабостроене. Този ледоразбивач от ново поколение посредством своите характеристики ще притежава възможности за ефективното изпълнение на задачи в арктическите морета в сложна обстановка.

„Планира се през 2017 г. след завършването на строежа и влизането в състава на ВМФ ледоразбивачът да се използва за осигуряване на дейността на Северния флот. Корпусът на плавателния съд е способен да преодолее значителна дебелина на леда (1метър). Далечината на плаване на този съд… значително се припокрива с общата дължина на Северния морски път, който от протока Карски врата до залива Провидение надвишава 5,5 хиляди километра“, поясни Чирков.

„Иля Муромец“ е първият руски ледоразбивач, при който винтовите колони са закрепени извън корпуса на плавателния съд с помощта на шарнирен механизъм и могат да се въртят около вертикалната ос на 360 градуса.

„Иля Муромец“ трябва да бъде завършен до края на 2017 г.

error: Съдържанието ни е авторско!