Изследване на компанията „Ърнст енд Янг“ установи, че около 80% от германските компании не желаят да се лишат от руския пазар, пише Спутник.
Директорът на фармацевтична компания в Русия, Юрген Кьониг, подчерта значението на руския пазар за Германия: „Русия, с нейните 140 милиона души население, е огромен пазар. Ако прибавим към тази цифра и населението на Общността на независимите държави (ОНД), говорим за 280 милиона души“.
Неговата компания „Мерк“ решава проблема със санкциите, като сътрудничи с руските компании „Фармстандарт“ и „Нанотек“, произвеждайки лекарства в Русия. Освен това компанията инвестира в обучението на служителите и в ново оборудване. Много други германски корпорации следват примера й.
Фармацевтичната компания „Бионорика“ планира да започне производство в Южна Русия през 2017 г., а компанията „Новартис“ вече изгради завод в околностите на Санкт Петербург. Германия губи 1% от БВП заради наложените от ЕС санкции на Русия.
Компаниите, които нямат собствено производство в Русия, сътрудничат със свои руски партньори. Така например компанията GEA разработила общи производствени линии с руските си партньори в няколко града на страната като Климовск, Коломна и Воронеж.
„Заради спада на курса на рублата производството тук стана по-евтино, а износът – по-рентабилен. Освен това Русия се нуждае от новите технологии и поради това германските компании трябва да бъдат по-гъвкави, за да не пропуснат възможностите си“, счита представителят на Руската търговска камара Антон Калин.
С изнасянето на производството си в Русия германските компании не само се стремят да заобиколят санкциите, но и да разширят присъствието си на руския пазар, като спестяват данъци и транспортни разходи. Освен това произведените в страната стоки са предпочитани от руските потребители пред вносните. Чуждестанните инвеститори в Русия се ползват също със субсидии и договори при изгодни условия.
Остави коментар