Московското метро е една от най-сложните транспортни системи в света и днес навлиза в деветото десетилетие, откакто е в употреба.
За първи път в руската столица метрото се задвижва на 15 май 1935 година. Ако тогава то се състои от една линия, която се простира на 11 километра и има 11 станции и представлява знак на почит към Съветския съюз.
Сталин заповядва на архитектите, проектантите и художниците зад проекта да създадат нещо, което да прослави огромната комунистическа общност. Идеята е станциите да са изпъстрени с мозайки, статуи и пищни арки. Този принцип за изграждане на станциите е валиден и до днес.
В наши дни общата дължина на московския метрополитен е 327,5 км. Състои се от 12 линии и 196 станции по тях. В един нормален работен ден метрото превозва 8,6 милиона пасажери, а през почивните дни превозваните пътници са около 6,5 милиона на ден.
Всяка една от линиите се идентифицира с цифра, име и цвят. При гласовото анонсиране се използва името на линията, докато при разговорната реч се използват предимно цветовете на линиите, с изключение на линия 10 (Люблинская) и линия 11 (Каховская); линия 4 (Филевская) и линия 12 (Бутовская), които са оттенъци на основен цвят.
Московското метро е една от най-красивите транспортни мрежи в света и станциите му са не по-малко фотогенични от тези на подземната железница в Париж, Стокхолм и Буенос Айрес.
Източник: webcafe.bg.
Остави коментар