Шест факта за Boeing 777, които засега се премълчават

Андрей Ваджра – публицист, главен редактор на сайта „Алтернатива”

Светът разбра за новата, страшна трагедия, свързана с Украйна. До град Торез в Донецка област на 17 юли, претърпя крушение малайзийския пътнически самолет Боинг 777, летял от Амстердам за Куала Лумпур. На борда му се намирали 283 пътника и 15 души екипаж. В медиите се появи информация, че сред пътниците имало 80 деца.

Първоначално това бяха всичките факти, с които разполагаха медиите и да се направят изводи за причините на катастрофата върху тези данни, бе невъзможно. Това е разбираемо, тъй като за толкова кратко време да бъде събрана допълнителна информация за случилото се е физически невъзможно. Специалисти все още не са разследвали мястото на крушението и отломъците от самолета, а и информацията от „черните кутии” също все още не бе достъпна.

Въпреки това, буквално след час на крушението на малайзийския боинг, украинските медии и официалните представители на Украйна единодушно заявиха, че боингът е свален от опълченците на Донбас от руски зенитно-ракетен комплекс „Бук”. Украинският президент Петро Порошенко тогава заяви, че „това не е инцидент, не е катастрофа, а терористичен акт”. На основание на кои факти е направено това изявление, не съобщиха нито украинските журналисти, нито високопоставените украински чиновници. Макар на онзи етап, Малайзия само е потвърдила изчезването на радиовръзката с лайнера, малко след като е навлязъл във въздушното пространство на Украйна. Експедитивността, с която украинските власти и медии без наличие на каквито и да било факти определиха причината за катастрофата и виновниците за нея, не може да не предизвиква тревога и съмнение.

Та нали по принцип е невъзможно да се разбере истинската причина за една такава катастрофа едва няколко часа след падането на самолета. Още повече е невъзможно да се разбере, кой е виновен за тази катастрофа. Въпреки това, на Киев вече бе известна причината за крушението на авиолайнера и кой е виновен за това, при това от момента на първото съобщение за случилата се трагедия. И това само по себе си вече е факт №1.

При това, много странен факт. Но не е единствения.

1

Крушение Boeing. Скриншот 1

2-

Крушение Boeing. Скриншот 2

Какво още е съмнително в целия случай?

Факт №2. На 8 юли Украйна официално затвори въздушното пространство на Донбас за всички пътнически авиолайнери. Въпреки това, малайзийския боинг по някакъв удивителен начин се отклонил от обичайния си маршрут с 200 км. на север, озовавайки се по този начин в зоната на военни действия, забранена за полети на граждански самолети. Да се говори, че боинга се е отклонил от маршрута сам е безпредметно, тъй като небето над Украйна в онзи ден е чисто и ясно.

Какво още е съмнително?

Факт №3. Буквално за половин час до падането на самолета, прессекретарят на Съвета за сигурност и отбраната на Украйна Андрей Лисенко заяви пред журналисти, че опълченците се сдобили със системи, които могат да свалят въздушни цели на голяма височина. „Сред тях са и установките „Бук”, добави той тогава. ”Ние получихме информация не само за този комплекс. Ние разбираме, че това е много важно сериозно оръжие. Всичко, което зависи от нашето разузнаване и нашата авиация относно унищожаването на тези комплекси, ще бъде направено”.

При това, факти за използване от опълченците на такива зенитно-ракетни установки до ден днешен не са регистрирани. Нещо повече, опълченците не веднъж са заявявали, че не разполагат с необходимите оръжия за сваляне на въздушни цели на голяма височина.

Но и това не е всичко.

Факт №4. Не по-малко тревожно изглежда ситуацията със заявленията на испанския авиодиспечер и блогъра Карлос (@spainbuca), работещ на летището в Киев. Часове след крушението на боинга, той е оставил над 20 съобщения, в които се казва за два украински изтребителя, които са ескортирали малайзийския самолет до момента на загуба на радиовръзка с него.
Ето как изглеждат съобщенията на Карлос в Туитър:
«1: Авиокатастрофа, пътнически самолет се разби в Украйна, в района на Донецк.
2: Авиокатастрофа, Боинг 777 в зоната на Донецк.
3: В 777 «Малайзия Еърлайнс» се разби в Украйна на границата с Русия.
4: В 777 «Малайзия Еърлайнс» с 280 пътника се разби в Донецк (Украйна).
5: Киевските власти се опитват да направят така, че това да прилича на атака на проруските опълченци.
6: ВНИМАНИЕ! Възможно е В 777 в Украйна да е бил свален. 280 пътници.
7: ТОВА Е ТО! Изглежда Киев постигна каквото искаше.
8: В Киев отново превзеха контролната кула.
9: Потвърдено: Самолет В 777 изчезна на радара. Никакви съобщения за аномалии не е имало.
10: Самолетът е свален, не е кактастрофа.
11: Киев постигна каквото искаше. Вече съм писал за това в предишните постове.
12: Тази авиокатастрофа съвсем не е обичайна. Заплашват ни в диспечерската.
13: Всеки момент ще ни вземат телефоните.
14: Преди да ни вземат телефоните, ще ми счупят главата, самолета е свален от Киев.
15: Имаме потвърждение. Самолетът е свален. Киевските власти вече разполагат с информация. Свален. Сега сме спокойни.
16: Какво правят чуждестранни служители в контролната кула? Събират информация.
17: Когато имам възможност, пак ще пиша.
18: Самолет В 777 е летял съпроводен от два украински изтребителя, точно в момента преди да изчезне от радарите.
19: Ако киевските власти искат да кажат истината, два изтребителя летяха няколко минути преди това до боинга, не е свален от изтребител.
20: Веднага след като 777 изчезна, киевските власти съобщиха за падането. Как са могли да знаят това?
21: В 7:00 съобщиха за сваления самолет, а малко по-късно превзеха нашата диспечерска. Чужденците все още са тук.
22: За всички недоверчиви. Радарите засякоха всичко. Самолетът е свален от Киев. Ние знаем за това и военните също.
23: Тук военните признават, че това не са могли да направят други военни, но не знаят, кой е дал нареждането.
24: Военните потвърждават, че това е направила Украйнва. Но не знаят откъде е дошло нареждането.
25: Преди няколко дни говорих, че военните искат да махнат Порошенко. Възможно то е така, а нарежданията дава Тимошенко.
26: Изстребителите летяха зад самолета и само след 3 минути той изчезна. Само за 3!
27: Затварят въздушното пространство».

Няма смисъл да се коментират постовете на Карлос. И без това всичко е ясно. Мога само да добавя, че той е абсолютно реален човек, който в момента се намира в Киев. В началото на май за него съобщи телевизионния канал RT във връзка със заплахата за живота му. Тогава Карлос съобщи на журналистите следното: „Имам собствено мнение, собствена гледна точка на обикновен човек, който има работа, която не предполага каквато и да било зависимост. Аз не принадлежа на медии, нито към каквато и да било политическа партия. Колегите ми имаха намерение не само да предадат на властите, каква гледна точка изказвам, но и призоваха да ми бъде изпратен цял батальон, да ме екстрадират от страната, та дори да ме убият. Аз имах среща с представители на службата за сигурност на едно от европейските посолства, които ми казаха, че най-добре е да изведа семейството ми от страната през следващите 24 часа. В резултат на това, аз взех предвид този съвет и изведох жена ми и дъщеря ми извън границите на Украйна”, разказа той.
Впрочем, дори и това е тревожен факт, свързан с изявленията на испанския гражданин, който стои не на последно място в цялостната ситуация.

Факт №5. Ако вярвате на твърденията на официалния Киев за това, че малайзийския боинг е бил свален със зенитна ракета, то се получава доста странна картина. Работата е там, че по обективни причини самолетът не е могъл да бъде свален на границата на контролирана от опълченците територия. Невъзможно е мигновено да бъде открита целта и превзета. За това се изисква време. А най-важното е, че за това е необходимо самолетът да се озове в дълбочината на контролираната от опълченците територия. Ако отчитаме факта, че след намирането и превземането на целта, изстреляната ракета лети след нея, а след поражението на целта тя не се разпада във въздуха, а пада цяла (за каквото свидетелстват отломките на боинга), то тя не е могла да падне в точката на поражението. Падането на свален самолет винаги става по насочената към земята траектория, която може да достига по дължина десетки километра.

Най-елементарните аеродинамични разчети показват, че ако малайзийския Боинг е бил свален с помощта на „Бук” от неконтролираната от опълченците територия, то самолетът би паднал изключително на руска територия. Но, въпреки това, боинга падна в Донбас, а това свидетелства, че той е свален северно от този регион. И накрая, необходимо е да се обърне внимание на факт №6 – на пръв поглед той няма връзка напряко с падналия малайзийски авиолайнер.

На 15 юли стана известно, че девет страни на ЕС се обявиха против въвеждането на санкциите срещу Русия. На 16 юли САЩ в определена изолация ожесточават санкциите срещу Русия. Европейците не подкрепят тези санкции. А на 17 юли над Донбас пада малайзийския Боинг 777 с 283 европейци на борда.

Не ли странно това съвпадение?

Ако малайзийския боинг е бил наистина свален, то за да разберем, кой го е направил е необходимо да си зададем само един прост въпрос: На кого е изгодно? На кого е изгодно да демонстрира на европейците „острите зъби” на донбаския „сепаратизъм” и руския „имперализъм” след техния отказ да въведат санкции срещу Русия?

На опълченците? На Русия? А може би все пак на Киев и Вашингтон?