ФСВТС Русия в писмо до Ненчев: НАТО допуска ремонт на авиационна техника на компании с лицензи и сертификати от производителя

„Изискванията на НАТО предвиждат допуск до ремонт на авиационна техника на компании, имащи съответните лицензи и сертификати от създателя-производител на летателните апарати.“

Това се казва в писмо на Федералната служба за военно-техническо сътрудничество на Руската федерация, изпратено до министърът на отбраната на България Николай Ненчев на 9 юли, с което ИА „КРОСС“ разполага.

Вр. и. о директор на службата А. Пунчук посочва още, че „полската страна не е провеждала сертификация на производството си и не й е предавана актуализирана техническа документация за извършване на дейности по капитален ремонт на двигателите“.

Тези твърдения са в остро противоречия с изказванията на министър Николай Ненчев във връзка с подписването на договор с Полша за ремонт на МИГ-29.

Отново през юли т.г. министър Ненчев съобщи, че София и Варшава водят успешни преговори за сключване на договор за обслужването на изтребителите МиГ-29 като заяви: „Ние ще направим всички необходимо, за да намалим нашата зависимост от Русия. България е единственият член на НАТО, който 90 % зависи от Русия. Това силно ме тревожи“.

От началото на своя мандат водя последователна политика за по-тясна интеграция на България в НАТО и откъсване от зависимостта ни от трети страни, заяви министър Ненчев.

Ненчев каза още, че Полша  сама извършва пълен обем от дейности за поддържане изправността и летателната годност на самолети МиГ-29.

От Федералната служба за военно-техническо сътрудничество обаче отбелязват, че „полската страна не е провеждала сертификация на производството си и не й е предавана актуализирана техническа документация за извършване на дейности по капитален ремонт на двигателите“.

Качеството на извършвания ремонт на територията на Република Полша не осигурява безопасност при бъдещата експлоатация на самолетите, пише в писмото.

Нещо, което Ненчев опроверга в редица свои изказвания.

„Ремонтът, удължаването на ресурса, модернизацията на авиационната техника може да се извършва на необходимото ниво само от официалния създател-производител, носещ пълната отговорност за своята продукция“, категоричен е Пунчук.

Той завършва с уточнението, че „ в случай на извършване на ремонта на двигателите РД-33 сер. 2 в Република Полша и тяхното по-нататъшно монтиране на самолетите МиГ-29 на ВВС на Република България, руската страна си запазва правото да преустанови по-нататъшното изпълнение на договорните задължения по поддържането на експлоатацията на указаните самолети“.

Едновременно с това руската страна е готова за продължаване на преговорите с Министерство на отбраната на Република България.

В сутрешния блок на БТВ на 29 октомври министър Ненчев нееднократно прокара внушението, че на споразумението с Полша за ремонт на двигателите на МиГ-29  е реагирала не руската държава, а само компанията-производител, която има икономически интерес. Странна мисъл на фона на нашите шест двигателя и поръчките за 4 млрд. долара, които РСК „МиГ“ изпълнява в момента.

В тази връзка Федералната служба за военно-техническо сътрудничество на Руската Федерация реши да публикува писмото-нота до министъра на отбраната Н. Ненчев, изпратена по дипломатически път на 9 юли 2015 г., чрез военното аташе на Република България в Москва, който е извикан и му е връчена официално.

Ето пълня текст на писмото:

Федералната служба за военно-техническо сътрудничество

(ФСВТС Русия)

Москва, 9 юли 2015 г.

 

Уважаеми г-н Министър!

Имам честта да Ви засвидетелствам своето уважение и да изразя загрижеността си относно заявлението на Министерство на отбраната на Република България по отношение подготовката на междуправителствено съглашение между Република България и Република Полша за извършване на капитален ремонт на двигателите РД-33 сер. 2 за самолетите МиГ-29 на територията на Република Полша.

До момента Република България е осъществявала ремонта на двигателите в строго съответствие с изискванията на НАТО, които предвиждат допуск до ремонт на авиационна техника на компании, имащи съответните лицензи и сертификати от създателя-производител на летателните апарати.

Позволете да Ви обърна внимание за това, че полската страна не е провеждала сертификация на производството си и не й е предавана актуализирана техническа документация за извършване на дейности по капитален ремонт на двигателите. Освен това, обемът на изпълнената дейност в полския авиоремонтен завод по документация, утвърдена от главния инженер на Военно-въздушните сили на република Полша, не съответства на обема на капиталния ремонт, който се изпълнява сега в руското предприятие. Качеството на извършвания ремонт на територията на Република Полша не осигурява безопасност при бъдещата експлоатация на самолетите.

Както показва световната практика, ремонтът, удължаването на ресурса, модернизацията на авиационната техника може да се извършва на необходимото ниво само от официалния създател-производител, носещ пълната отговорност за своята продукция.

В Руската федерация капиталният ремонт на двигателите РД-33 сер. 2 се осъществява в строго съответствие с действащите стандарти по нормативно-техническата документация при изпълнение на всички издадени бюлетини. При извършване на капиталния ремонт на двигателите руската страна винаги осъществява в пълен обем гаранционното обслужване.

В тази връзка искам да акцентирам Вашето внимание към това, че в случай на извършване на ремонта на двигателите РД-33 сер. 2 в Република Полша и тяхното по-нататъшно монтиране на самолетите МиГ-29 на ВВС на Република България, руската страна си запазва правото да преустанови по-нататъшното изпълнение на договорните задължения по поддържането на експлоатацията на указаните самолети.

Едновременно с това руската страна е готова за продължаване на преговорите с Министерство на отбраната на Република България по въпроса за ремонта и поддръжката на експлоатацията на самолетите МиГ-29 на военно-въздушните сили на Република България.

Вр. и. о директор на Службата

А. Пунчук

 

Повече информация ще намерите тук:

http://www.cross.bg/bulgariya-remont-nenchev-1486684.html#ixzz3qPteP3ZD

 

 

error: Съдържанието ни е авторско!