Проектът за Керченския мост е готов и е изпратен в „Главната Държавна експертиза“ („Главгосэкспертиза“). Строителството му може да започне след два месеца.
Досега, за да стигнат от Русия до полуостров Крим, граничещ с Украйна, руснаците използваха морски транспорт.
Да се построи автомобилен и железопътен мост през Креченския пролив и да се съедини континента с полуострова – това е задачата, която Владимир Путин постави на 19 март 2014 г. През есента той съобщи, че тя трябва да бъде изпълнена до края на 2018 г.
На 30 януари руският премиер Дмитрий Медведев подписа указ на правителството, съгласно който стойността на строителството на моста не бива да надвишава 228,3 млрд. рубли. Работата по изграждането на съоръжението трябва да бъде започната през декември 2018 г., като то трябва да бъде окончателно завършено през юни 2019 г.
Според утвърдения вариант, мостът се състои от паралелни автомобилна и железопътна секции. Автомобилната се планира да е с четири платна, като максималната скорост за движение по нея е 120 км/ч. Пропускателната способност на пътя ще е до 40 хил. автомобила на денонощие.
Железопътната линия включва две трасета, като максималната скорост на движение е 160 км/ч.
Мостът ще започва от Таманския полуостров, като след това излиза на остров Тузла и пресича Керченския пролив. Дължината на съоръжението, както е планирано, е 19 км.
Мостът ще бъде оборудван с автоматизирана система за управление на пътното движение, осветление и комуникации.
Проектантите предлагат изграждането на моста да се провежда на шест обекта едновременно. Повишаването на надеждността на доставките ще позволи използването на родни материали, които ще бъдат доставяни на Таманския и Креченския бряг от различни региони на страната.
Остави коментар