Зимната олимпиада в Сочи вече привлече рекорден брой рекламодатели. Общата сума на контрактите възлиза на почти 1,5 млрд. долара. Това е абсолютен рекорд не само за зимните, но и за летните олимпийски игри.
Освен десетте глобални корпорации – традиционни партньори на Международния олимпийски комитет, организаторите на игрите в Сочи подписали маркетингови контракти с осем национални партньори. За сравнение, на лятната олимпиада 2012 година в Лондон имало седем национални спонсори.
Освен това Организационният комитет на „Сочи-2014” има три маркетингови партньора, 31 доставчика и 46 компании, отчисляващи на Организационния комитет плащания за продажбата на сувенирна продукция със символика на игрите. Очаква се, че общо ще бъдат продадени повече от 5 млн. сувенири, а плащанията на Организационния комитет ще надхвърлят 30 млн. долара.
Разбира се, рекламните контракти няма да покрият всички разходи за подготовката на олимпиадата, но могат да донесат значителна печалба, отбелязва експертът по маркетинг Андрей Мамонтов:
– Дълго време олимпийските игри бяха губещо мероприятие, но от 1990-те години олимпиадите започнаха да носят достатъчно голям доход. Напълно е възможно, че руската олимпиада също ще постави свой рекорд по доходи, които нашата страна ще получи.
Самите партньори твърдят, че главното за тях в олимпийското партньорство е въпроса на имиджа, а не комерческите изгоди, а също възможността да запознаят със своята продукция и брендове гостите на олимпийските игри от цял свят, отбелязва експертът по маркетинг Андрей Мамонтов:
– Много компании се стремят и много спонсорират олимпиадата в продължение на много време не защото те ще получат някакъв голям ефект, а защото се опитват да натрупат този ефект за няколко години и десетилетия и по този начин се асоциират сред потребителите с най-интересното и мащабно мероприятие, каквото е олимпиадата.
Очаква се, че Сочи ще постави рекорд и по рекламни контракти по време на транслирането. Така например, една от най-големите американски компании NBC до днес вече е подписала рекламни контракти на сума 800 млн. долара, като по този начин счупила предишния световен рекорд на зимните игри. Експертите са убедени, че тази цифра ще бъде увеличена. Та нали олимпиадата е едно от най-важните световни телевизионни събития. Зрители от цялата планета следят спортните битки на екрана. Всяка телевизионна компания е готова да плати много пари за правото да транслира игрите. А рекламното време по време на транслиране наистина става златно.
Остави коментар