Международния олимпийски комитет (МОК) установи голямото нарастване на зрителската аудитория на Олимпийските игри в Сочи. Според данните на МОК, програмите от олимпийските състезания в Сочи, в сравнение с олимпийските игри във Ванкувър-2010, се гледат от 25,1 милиона души, което прави повече с няколко процента. На пресконференцията в Главния медиацентър на Олимпиадата-2014 пресаташето на организацията Марк Адамс, заяви, че тази цифра превишава аналогичните показатели от 2010 година на 8%, съобщи „Интерфакс“.
По данните на МОК, вечерните програми, излъчвани от Сочи се гледат средно от 26,3 милиона зрители. Повече от 100 милиона американци вече са гледали програмите от Олимпиадата в Сочи, съобщи Адамс. Той отбеляза, че в САЩ олимпийските игри са гледали 22,4 милиона зрители, което е с 6% повече от гледанията на зимните игри във Ванкувър (Канада).
В другите страни, Олимпиадата в Сочи също е набрала популярност. Например в Германия, на 9 февруари състезанието по спортни шейни се е гледало от 9,2 милиона зрители, тогава се излъчи участието на известния спортист Феликс Лох, който претендира за втори златен медал, след Ванкувър-2010. Той оправда надеждите на сънародниците си и спечели първо място в надпреварата с руснака Алберт Демченко, който остана на второ място със сребърен медал.
Близо 8,7 милиона зрители са гледали състезанията по скокове с трамплин. Това количество зрители също надминава рекордната цифра от игрите в Торино-2006 и Ванкувър-2010, отбеляза представителят на МОК.
Най-много телезрители обаче, събира Руска Федерация, което се обяснява с мястото на провеждането на Олимпиадата. По-рано стана ясно, че Откриването на Олимпиадата също събра рекордните проценти по гледаемост в страната – 35,6 милиона души.
Що се касае до феновете, които предпочитат да гледат игрите на живо, то на олимпийските състезания бяха продадени над 950 хиляди и 219 билета. Само във вторник Олимпийския парк е посетен от 75 хиляди души, а на състезанията в този ден бяха продадени 62 хиляди билети.
Остави коментар