Министърът на отбраната Николай Ненчев не пожела да каже дали ще поеме отговорността, ако нещо се случи с българските изтребители след ремонта на двигателите им в Полша.
„Вижте, вие ми задавате хипотетичен въпрос – ако някога нещо се случи, ще поемете ли отговорност – не мога да отговоря на подобен въпрос, защото е хипотетичен“, заяви той в отговор на многократни въпроси на журналисти в парламента след ратифицирането на договора за ремонт в Полша.
Съпредседателят на РБ Радан Кънев се опита да защити министъра, който е от квотата на коалицията, като заяви, че ако се случи нещо със самолет заради некачествен ремонт, ще има „много сериозни политически последици“. След това обаче заяви, че всяка година най-малко по един МиГ-29 аварира с фатални последици в Русия. „Това означава ли, че ако са ремонтирани в Русия двигателите, трябва да подаде оставка българският министър на отбраната“, попита риторично Кънев и добави, че българската армия от години е екипирана с изключително старо въоръжение.
Ненчев обаче така и не каза дали той самият ще подаде оставка, ако се случи нещо в ремонтираните самолети. „Разбира се отговорността се поема от страната, която е извършила ремонта“, каза министърът. Министърът категорично заяви, че Полша може да произвежда части и го прави, макари и без руски лиценз. „От полската страна бяхме уверявани многократно, че тя сама произвежда необходимите части и сама може да поеме този ангажимент и то е записано в договора. Полша произвежда съответните части“, каза Ненчев. Той каза още, че Полша ремонтира изтребителите по собствена документация и няма нужда от руски лиценз.
От Русия обаче твърдят точно обратното- че Полша не може да произвежда части.
Той аргументира решението договорът да не бъде оповестен с това, че е „търговска сделка“, „междуправителствено споразумение“, „има елемент да конфиденциалност“ и „засяга националната сигурност“. На многократните въпроси с какво точно оповестяването на договора застрашава националната ни сигурност, той така и не отговори по същество.
Ненчев увери, че българските пилоти няма да откажат да се качат на самолетите след ремонта в Полша, защото „всичко е обсъждано с ВВС и ние сме имали тяхната подкрепа и положително становище“. Той обаче така и не каза какво ще се случи, ако те все пак откажат.
Източник: offnews.bg.
Остави коментар