„Газпром“ променя стратегията си за европейския газов пазар. Това заяви пред „Вести в събота“ шефът на компанията Алексей Милер.
„Нашата стратегия по отношение на европейския пазар се променя, по принцип решението за спиране на“ Южен поток“ е началото на края на нашия модел на пазара, когато ние се фокусирахме върху доставката до крайния потребител. Но, вие знаете, насила мил не можеш да бъдеш. Ако купувачът не иска стоката да му бъде доставяна до дома, то тогава трябва да се облече и да отиде до магазина, а зимата ще трябва да се облече още по-топло.
Може да вземете пакета, разбира се, може и третия енергиен – най-важното е, че той не е бил празен. В нашия случай магазинът, разбира се, е точката на доставка (газ), това е търговската площадка“, каза председателят на руската компания.
Милер добави, че според новите планове, търговската площадка за европейския пазар и
и нова точка на доставка на руски газ – е границата между Турция и Гърция.
Ръководителят на „Газпром“ припомни, че споразумението за нов маршрут за доставките на руски газ през Черно море до Турция е решение между двамата президенти – на Русия и на Турция.
„Решението бе взето по време на посещението на руския президент Владимир Путин в Турция, по време на разговорите си с президента на Турция Ердоган“.
Милер посочи, че „Газпром“ е инвестирала в инфраструктурата на „Южен поток“ на руска територия 4 млрд. евро.
„Що се отнася до парите, „Газпром“ нищо не се губи. Ние сме инвестирали около 4 милиарда евро в газопреносната инфраструктура в Русия за създаването на „Южния коридор“ за доставка на природен газ в региона на Краснодар, за доставка до компресорната станция „Руски“. И всички тези инвестиции ще бъдат необходими за изпълнение на проекта за газопровод до Турция. Така че всичко си е у нас“, каза още Милер.
Остави коментар