МО на РФ предостави информация за маршрутите за доставка на нелегален петрол в Турция

Изказването на началника на главното оперативно управление на Генералния щаб на Въоръжените сили на Руската федерация – зам.-началника на Генералния щаб на Въоръжените сили на РФ генерал-лейтенант Сергей Рудской:

Без надеждното блокиране на каналите за финансиране на ИДИЛ не може да се разчита на реален успех в борбата срещу тази терористична организация.

Както вече отбеляза зам.- министърът на отбраната на РФ Анатолий Антонов, основният източник на постъпване на финансови средства за терористите е нелегалната продажба на петрол.

С цел ликвидиране на този канал Въздушно-космическите сили на Русия нанасят удари по обектите за добив, съхранение, преработка и транспортиране на петролни продукти в сирийските територии, контролирани от ИДИЛ.

За два месеца в резултат от ударите на руската авиация са нанесени поражения на 32 нефтопреработвателни комплекс, 11 рафинерии, 23 станции за изпомпване на петрол. Унищожени са 1080 автоцистерни, превозващи петрол.

 Това позволи да се намали с почти 50 % оборотът от незаконно добивания в Сирия петрол.

Според най-скромните сметки доходите на тази терористична организация от престъпния бизнес възлизаха на не по-малко от три милиона долара на ден. След нашите удари ежедневните доходи на терористите намаляха да милион и половина долара.

В същото време бандитските формирования продължават да получават значителни финансови средства, както и оръжие, боеприпаси и друга материална подкрепа за дейността си. Редица държави, на първо място Турция, са пряко въвлечени в мащабния бизнес проект на ИДИЛ, оказвайки помощ на терористите.

Генералният щаб на Въоръжените сили на Руската федерация разполага с неопровержими доказателства, основани на данни от космическото и въздушното разузнаване, за участието на Турция в този бизнес.

Днес ние предоставяме само част от информацията, с която разполагаме.

Западен маршрут

Западният маршрут излиза към турските пристанища на крайбрежието на Средиземно море. по този маршрут въглеводородите, добивани на нефтените полета в района на град Ракка, се извозват с автотранспорт, предимно през нощта, в северозападната част на Сирия. После през граничните населени места Азаз (Сирия) и Рейнхали (Турция) към турските пристанища Дертйол и Искендерун.

На снимката, заснета на 13 ноември 2015 г. в района на Азаз, на автомобилния път, съединяващ Турция и Сирия, може отчетливо да се види струпването на автомобилна техника, превозваща петрол.

В квадрат „А“ на турската страна се вижда наличието на 240 автоцистерни и тежкотоварни превозни средства. В квадрат „Б“, намиращ се на територията на Сирия, се виждат 46 цистерни и товарни автомобили, очакващи да преминат границата. Ние знаем, че част от цистерните се маскират като товарни камиони.

2

3

Аналогична картина се наблюдава и в района на Рейнхали.

Въпреки боевете, водещи се в провинция Алепо, на границата се наблюдава непрекъснат поток от автомобилен транспорт и в двете посоки, а на територията на Турция – наличие на голямо количество автомобили. На видеото се вижда нагледно безпрепятственото пресичане на границата от камионите. На това място границата от страна на Сирия се намира под контрола на терористичната групировка „Джебхат ан-Нусра“, която свободно пропуска на територията на Турция цистерните и тежкотоварните камиони, превозващи петрол. проверка на този транспорт не се провежда и на границата на Турция. И виждаме стотици такива автомобили.

4

На снимката, заснета на 16 ноември 2015 г. в района на Рейнхали, можете да видите струпването на близо 360 цистерни и тежкотоварни автомобили в непосредствена близост до сирийската граница.

В квадрат „Б“ се намират до 160 цистерни, които току що са пресекли границата. В посока контролно-пропускателния пункт в квадрат „А“ се наблюдава движение към сирийската граница на колона, съставена от 100 автомобила. Чрез средствата за космическо разузнаване е установено достоверно, че след пресичане на границата от цистерните и тежкотоварните автомобили с петрол те се отправят към пристанищата Дертйол и Искендерун, където има специализирани платформи за танкери. Част от петрола се прехвърля в него и се изпраща за преработване извън Турция, а останалата част се продава на вътрешния пазар. Ежедневно на тези пристанища средно се зарежда по един петролен танкер.

На снимките от космическото разузнаване, заснети на 25 ноември 2015 г., отчетливо се вижда струпването на цистерни, очакващи да бъдат разтоварени.

5

На пристанището Дертйол са фиксирани 395 цистерни, а в Искендерун – 60.

6

7

Северният маршрут води в Турция, до рафинерия в град Батман, от районите на нефтените полета, разположени на десния бряг на Ефрат. Един от големите центрове за добив и преработка на петрол, намиращ се под контрола на ИДИЛ, е района на населеното място Дейр-ез Зор.

Там са разположени голям брой рафинерии, една от които можете да видите на снимката.

8В този район постоянно се отбелязва струпване на цистерни, очакващи да бъдат натоварени. Представяме ви снимки на автомобилните колони, намиращи се на неголямо разстояние една от друга.

На снимката, заснета в околностите на Дейр-ез Зор на 18 октомври 2015 г. чрез средствата за космическо разузнаване, бе открито наличието на 1722 цистерни, разположени основно извън пътя на необорудвани стоянки.

9 10 11 12

Следва да отбележим, че от началото на нанасянето на ударите от самолетите на ВКС на РФ по обектите от петролната инфраструктура, намираща се в ръцете на ИДИЛ, броят на цистерните на стоянките, в колоните, както в този район, така и в други райони в Сирия значително намаля.

Да не говорим за екологичните последици от варварската печалба от петрол.

Терористите са устроили цели петролни езера в пясъка. Снимка на един от районите, разположен в близост до Ракка, е представена на екрана.

13След като бъдат натоварени с петрол автоколоните от източните райони на Сирия се отправят към границата с Турция в граничното населено място Камишилия, където чакат реда си.

На представените по-долу снимки, заснети през август тази година, се виждат стотици цистерни и камиони, придвижващи се както към турската граница, така и в обратна посока.

14 15 16 17

В крайна сметка значителна част от пренасяния от източните райони на Сирия петрол постъпва в големия нефтопреработващ завод в град Батман, разположен на територията на Турция на 100 километра от сирийската граница.

18

Източният маршрут за износ на петрол в Турция тръгва от петролните находища, разположени в североизточната част на Сирия и в северозападните райони на Ирак, през граничните пунктове Кара-Чох, Чам-Ханик на сирийска територия и Таван и Захо на територията на Ирак.

На снимките се вижда струпване на цистерни и тежкотоварни автомобили в районите на тези населени места.

19

На 28 ноември в района на Кара-Чох на територията на станцията за изпомпване на петрол са заснети 50 цистерни.

20

На снимките, направени през август, на сирийско-иракската граница в района на Чам-Ханик можете да видите 380 единици автомобилна техника от тогава нищо не се е променило. Данните от разузнаването продължават да регистрират придвижване на голям брой цистерни през границата между Сирия и Ирак.

21

Още по-голям брой цистерни се наблюдават в граничещите с Турция райони в Ирак.

При това техният брой през последните три месеца не е намалял.

Снимката, заснета на 14 ноември в районите на иракските населени места Таван и Захо, позволи да бъдат открити 1104 цистерни и тежкотоварни автомобили. Трудно е да не бъдат забелязани.

22

Удари по колоните от цистерни от страна на коалицията не се наблюдават.. засега ние отбелязваме само увеличаване три пъти на броя на стратегическите дронове.

На снимката, заснета от космоса на 14 ноември 2015 г., се вижда струпването на 3220 цистерни и камиона.

23

Както се казва, коментарите тук са излишни. Мащабите на нелегалния бизнес са впечатляващи.

24 25

В резултат от това към днешна дата в престъпния бизнес, свързан с търговия с петрол, в оборот на терористите постоянно се намират не по-малко от 8,5 хил. цистерни, превозващи до 200 хил. барела петрол всеки ден.

Руската авиация ще продължи да нанася удари по обектите от петролната инфраструктура на ИДИЛ, към което призоваваме и колегите си от коалицията.