Москва предлага на Киев да провери пилота Волошин и диспечерите на полиграф

Следственият комитет на Руската Федерация призовава украинските власти да подложат на проверка с полиграф пилота Волошин и диспечерите, променили маршрута на малайзийския Боинг 777 на 17 юли, който в последствие бе свален в Източна Украйна, съобщи ТАСС.

С това предложение, Москва отговори на заявленията на Киев, че украинският пилот Волошин не е извършвал полети на 17 юли.

Името на капитана Волошин се появи в пространството, след като друг украински пилот се обърнал към журналисти в Москва и заявил, че именно Волошин е извършил полет на 17 юли с ракети „въздух-въздух“ на борда, но се върнал без тях.

След почти 24-часово мълчание, украинската Служба за сигурност (СБУ) заяви, че Волошин не е извършвал полети на 17 юли в Донецка област и самолетът му в този ден се намирал в ремонт. Това заяви съветникът на Службата за сигурност на Украйна Маркиян Лубковски.

„Информацията за капитан Волошин няма никакви основания, тъй като в този ден авиацията не е използвана. В този ден пилотът не е извършвал полети, а самолетът му е бил в ремонт“, поясни Лубковски.

В отговор на тези изявления, Следственият комитет на РФ предлага на киевските власти, да подложат Волошин на проверка с полиграф, както бе направено със свидетеля, разкрил тази информация и който твърди, че именно пилотът Волошин е свалил лайнера, в резултат на което са загинали 289 души.

Напомняме, че свидетелят успешно е преминал проверка на детектор на лъжата. От показанията му стана ясно, че малайзийския MH-17 може да е бил свален от боен самолет СУ-25 на украинската армия, пилотиран от капитана към украинските военновъздушни сили Волошин.

Свидетелят разказал, че самолетът на Волошин е излетял от летището в близост до град Днепропетровск, където работи и самият свидетел на събитията.

“Според показанията му, той лично е видял, че преди излитане самолетът е бил снабден с ракети „въздух-въздух” Р-60, с които обикновено самолети Су-25 не се въоръжават. В допълнение той отбеляза, че след завръщането на самолета, ракетите ги е нямало, а пилотът е казал, че самолетът се озовал на неподходящо място в неподходящо време”, пояснява Маркин.

„Фактът, че украинската Служба за сигурност е признала, че Волошин е реално лице, вече е голямо достижение А дали е извършвал полети на 17 юли, може да се провери много лесно. Осигурете на холандските компетентни органи, които официално водят разследването така наречените тефтери с графиците на извършени полети, а най-добре е да дадете възможност на въпросния пилот Волошин да мине проверка на полиграф при същите тези холандци, а още по-добре при малайзийските специалисти“, заяви Маркин.

Той добави, че няма да е излишна проверката и на диспечерите, управлявали маршрута на Боинг 777, които по някакви неясни причини са го променили. По думите на Маркин, обаче едва ли тези диспечери вече може да бъдат открити.

Същевременно, министърът на външните работи на Русия Сергей Лавров заяви в интервю на руски медии, че при организиране на разследването на сваления Боинг 777, в Украйна се нарушават всички норми на Международната организация за гражданска авиация ИКАО.

„Сега, когато трагедията с малайзийския Боинг се премълчава и ние сме единствените, които призоваваме за разследване и насочваме вниманието към това, че следствието се проточи прекалено дълго и неоправдано. В този момент нашите западни партньори мълчат или в най-добрия случай казват, че за разследването е необходимо време – поне още година“, констатира руският министър.

„А как точно е организирано разследването, вече е отделен разговор. Нарушават се всички норми, украинските служби за сигурност са директно замесени в провеждащи се мероприятия. Страната, на чиято територия е станала катастрофата може да участва, но не и „да поръчва музиката“, както се случва в момента“, категоричен е Лавров.