МАКС 2017 – изненадите на авиосалона в Москва… за западните медии

Салонът МАКС 2017, който завърши на 23 юли, позволи на руската индустрия да демонстрира най-добрите си военни постижения. Руската креативност е запазила жизнеността си както се вижда от „откритията“ на някои от западните репортери на този авиационен форум, бойкотиран от западните авиопроизводители с изключение на Airbus.

Според руските власти, салонът МАКС 2017, който се проведе от 18 до 23 юли на летището в Жуковски беше доста добър. Той посрещна над 400 000 посетители (най-многобройни бяха фенове и семейства), разбира се, бе и домакин на стотици руски и международни компании. По всяка вероятност този салон се провежда за последен път на тази авиобаза за изпитания на военна авиационна техника и този факт му придава своеобразна оригиналност и чар.

Уникалността на Жуковски

Западните посетителите винаги са оставали изненадани да видят, своеобразно съжителство на военна и гражданска авиационна техника от ново поколение на фона на порутени съоръжения и останки от въздухоплавателни средства Ту-134, Ил-76 и Ту-154, в наследство от съветската епоха.
Това, издание на МАКС за 2017 г. буквално гъмжеше от иновации в областта на най-модерните високи технологии, които напомнят, че Русия все още е велика авиационна и космическата нация, въпреки че на моменти имаше е големи разочарованията.

МС-21 не отсъства напълно

Сред големите отсъстващи се нареди и MC-21, претендент за директен конкурент на Airbus A320 и Boeing B737. Работата за развитието му тече в пълна сила и се планира изпитателните му полети да се подновят през септември. Въпреки това, на бетона можеше да се види самолетът – летяща лаборатория – Ил-76ЛЛ с перспективния двигател ПД-14, предназначен за моторизацията на руския вариант на МС-21. Този двигател влиза в една категория с CFM Leap и P & W GTF и отбелязва възраждането на руската индустрия за производство на двигатели, която да заеме своето достойно място сред най-добрите западни производители.

Звездата Т-50

При военната авиационна техника, шоуто впечатли с демонстрациите на въздушен бой с „невидимите“ изтребители „Сухой“ Т-50. Това 5-о поколение изтребители, разработвано съвместно с Индия, с двигатели с управляем вектор на тягата, демонстрираха и способностите си да запазят носа си, насочен към противника, независимо от своите еволюции във въздуха. Руските авиационни експерти заявиха, че окончателният вариант на двигателите и на системата за управление на въоръжението ще се инсталират на самолетите от 2024 г. Той ще бъде един от основните бойни самолети на руските ВКС заедно със Су-30, Су-35 и Су-34.

Другият дебютант на това шоу е МиГ-35, най-новото развитие на МиГ-29, който сега на МАКС 2017 също се опитва да намери потенциални клиенти.

Вечният Ил-76

„Илюшин“ демонстрира един Ил-76 на руските въздушно-космически сили, но официалното му предназначение е изпълнението на мисията за тактически и стратегически въздушен транспорт. Той се различава от своите предшественици по-модерно крило, с двигателите ПС-90А, вече по-надеждни и по-икономични от по-старите Д-30 от края на 1970-те години и с пилотска кабина по технологияга Glass Cockpit, където цялата информация за управлението и навигацията се показва на екрани.
Многото антени за радиотехническо разузнаване и електронна война по планера пораждат съмнение за възможната двойна роля на този военнотранспортен самолет.

A350-900 не остана незабелязан

При гражданската търговска авиационна техника, звездата на шоуто беше Airbus A350-900 със своята известната т. нар. „композитна“ ливрея. Този авиолайнер от ново поколение предизвика голям интерес сред медиите, властите и руските авиокомпании. Airbus оценява потенциала на руския пазар на около 1200 самолети до 2036 г. Европейският авиопроизводител присъства в Русия с широки по мащаб инвестиции през последните години, включително с център за инженеринг в Москва, които взема участие в разработката на този двудвигателен авиолайнер от ново поколение, като част от титановата конструкция е « Made in Russia » („Произведено в Русия“).
От Boeing обаче взеха решение да минат „ниско по тревата“, без B787 и B737 MAX8…

Снимкил (Photos) Gil Roy
Максим ГЕНОВ
Сп. „Криле КРИЛЕ“

Източник: pan.bg

error: Съдържанието ни е авторско!