Производителите на легендарният боен автомат AK-47 навлизат в света на модата в опита да заобиколят санкциите на Запада върху техните оръжия.
На лъскаво събитие в Москва концернът Калашников представи нов дизайн на оръжието и ново лого в червен и черен цвят във формата на буквата К, а на гостите на събитието бяха раздавани празни пълнители, пише AFP.
Оръжейният производител бе една от компаниите, засегнати от през тази година от санкциите, които Запада наложи заради ролята на Москва в конфликта в Източна Украйна.
Това доведе до замразяването на доставката на до 200 000 автомата за САЩ и Канада, както и до отменянето на рекламна кампания, чието лице щепе да бъде холивудската звезда Стивън Сегал.
Калашников обаче съвсем няма да свива дейността си, а напротив ще удвои продукцията и ще диверсифицира дейността си като започне производство на дрехи и аксесоари, е заявил главният изпълнителен директор Алексей Криворучко.
Според него компанията планира да учетвори продажбите си до 2020 г. чрезувеличение на местните продажби, удвояване на производствения капацитет и увеличение на износа за Южна Америка, Азия и Африка.
Калашников произвежда оръжия за военна, цивилна и спортна употреба, които основно изнася.
Продажбите на пушките Сайга нарастват в САЩ след налагането на санкциите.
Проектираният през 40-те години на миналия век автомат AK се използва повсеместно, заради ниската си цена, опростена конструкция и надеждност. До момента над 70 млн. подобни оръжия са продаде в световен мащаб./Dnesplus
Остави коментар