Защо Русия се превърна в новата любима дестинация на американските туристи?

Избирането на Доналд Тръмп за президент на Щатите затопли отношенията между Вашингтон и Москва. И изглежда това не важи само за властите в две от водещите сили в света, но и за техните граждани. Може би за това говори и огромния наплив на американски туристи в Русия през последните месеци, пише news.bg.

Същото нещо сочи положителната промяна в бизнеса на един от лидерите в САЩ за организиране на луксозни пътувания до най-голямата държава в света Exeter International. По думите на нейния основател Грег Тепър традиционно операторът изпраща около 1500 души годишно в Русия.

„Не съм виждал такова търсене за Русия от 1989 година насам, която отбеляза най-добрия период в отношенията между страните“, коментира той пред Bloomberg.

„Тогава беше перестройката. Беше Горбачов. Хората искаха да видят мястото, за което бяха чували толкова много“, спомня си Трепър.

Сега след петролната криза, след колапса на рублата, американските санкции и политическите скандали около Тръмп, Русия отново е на дневен ред за американските туристи. А от това произтича и увеличаване на приходите за Москва.

Представителите на бранша в руската държава също усещат промяната. Московската JLL Hotels & Hospitality Group твърди, че първото тримесечие на 2017 година е било най-силното за последните 5 години.

По думите на на Татяна Валер, която ръководи групата, най-голям принос през последните месеци имат посетителите от средната класа.

Данните на базираната във Флорида Exeter International са дори още по-впечатляващи – бизнесът в Русия се е разраснал с 30 на сто между 2015 и 2016 година. Темпото на ръст през първите месеци на 2017 година пък вещае този рекорд да бъде минат.

Експертите обясняват нарасналия интерес към дестинацията предимно с огромния спад на цените в Москва и в други големи градове след кризата. И ако преди 2014 година луксозна хотелска стая във верига от калибъра на Ritz е струвала около 1000 долара на вечер, то сега за нея се плаща между 350 и 400 долара.