Загиналият президент на Total преди месеци се изказал по невнимание

Загиналият в авиокатастрофата на летище „Внуково” в Москва президент на нефтената компания Total Кристоф дьо Маржери  преди няколко месеца е заявявал, че не вижда основания нефтът да се закупува с долари, съобщи Bloomberg.

„На никого нищо не пречи нефтът да се купува в евро. Цената на барел петрол се котира в долари. Нефтопреработвателната промишленост може да приеме тази цена и с помощта на обменния курс на еврото спрямо долара, без значение в кой ден, да направи плащане в евро”, това казал преди месеци Маржери.

Този негов цитат активно се обсъжда във форумите на Twitter и едва ли не тези думи на покойния Маржери наричат „фатални”.

Както стана известно, Кристоф дьо Маржери  активно се противопоставял на антируските санкции, а също лобирал въпроса за доставките на кораби Мистрал на Русия.

Преди време в интервю за РБК, той разказал, че компания Total не се страхува от ограничения, въведени от САЩ срещу нейния партньор Генади Тимченко. Също така, той заявил, че влошаването на отношенията между Русия и Запада влияе на проекта  «Ямал СПГ», поради което компанията не бърза да напуска Руската Федерация. След като Тимченко влезе в черния санкционен списък, Маржери го нарече приятел.

Кристоф дьо Маржери е президент на компания Total от 2007 година. Своята кариера в този нефтен концерн той е стартирал още през 1974 г. През 2006 г. той влезе в състава на Борда на директорите на концерна. Маржери е един от постоянните участници в ежегодните заседания на Консултативния съвет по чуждестранни инвестиции в Руската Федерация.

На 20 октомври 2014 г., Маржери взе участие в заседание с руския премиер Дмитрий Медведев, първия вицепремиер Игор Шувалов и вицепремиера на РФ Аркади Дворкович.

В нощта срещу 21 октомври частния самолет Falcon, на борда на който се намирал Кристоф дьо Маржери  претърпя крушение при излитане в московското летище „Внуково”. Заедно с президента на Total загина и 3-членен екипаж на самолета, също граждани на Франция.

Причините за крушението на самолета Falcon се изясняват от специалната комисия на Росавиация. Ръководителят на московския следствен отдел за въздушен и воден транспорт към междурегионалното следствено управление по транспорта СК на РФ Иван Сибул заяви, че следствието разглежда четири версии за авиокатастрофата: вина на пилотите, вина на диспечерите, вина на шофьора на снегопочисващ камион и лоша видимост.