Руският интернет гигант “Яндекс” и банката “Сбербанк” обединяват силите си за създаването на платформа за интернет търговия, която ще отвори нови възможности за големите международни играчи, включително за онлайн магазините от Китай. По последни данни руснаците все повече предпочитат да пазаруват от чужди магазини.
Много сектори на руската икономика са монополи, но това не се отнася до електронната търговия, където на местния пазар няма гиганти като “Амазон” в САЩ или “Алибаба” в Китай. От дълго години Yandex.Market работи като агрегатор за безбройните онлайн магазини в страната, но един нов амбициозен проект може да постигне ново ниво в тази област, пише “Руски дневник”.
На 9 август фирмата обяви, че разработва водеща екосистема за електронна търговия с най-голямата руска банка “Сбербанк”. Джойнт венчърът ще е базиран на платформата Yandex.Market, а “Сбербанк” планира да инвестира близо $500 млн. Общата стойност на проекта се очаква да достигне $1 млрд. при приключването му, като партньорите ще притежават равни дялове в него.
Платформата ще създаде нови възможности за международните играчи, съобщиха от “Сбербанк” в изявление, като допълниха, че потребителите ще могат да купуват продукти от различни магазини на един сайт.
Общите електронни продажби в Русия през 2016 г. достигнаха над $15 млрд., което е с 20% повече от обема им през предходната година, сочат данни на Асоциацията на фирмите за електронна търговия (АФЕТ).
Yandex.Market е един от най-големите играчи в страната и привлича над 20 млн. потребители месечно, но фирмата държи едва около 10% от пазара.
Другите големи играчи включват “Озон” и “Улмарт”, но руснаците все по-често предпочитат чуждестранни магазини: една трета от всички онлайн покупки в страната през 2016 г. са направени на чужди платформи, сочат данни на АФЕТ. Близо 90% от тези стоки са от китайски онлайн магазини.
Източник: pixelmedia.bg
Остави коментар