Ден по-късно в социалните мрежи започна подготвената и планирана акция по развенчаването и очернянето на „Безсмъртния полк“ с цел да бъдат убедени хората, че това е поредното пропагандистко, принудително мероприятие на руската власт.
Предполага се, че това е цитат от „директивата“, спусната от руската опозиция веднага след 9 май. Заделени са и пари. По моя информация за екстремната информационна война срещу „Безсмъртния полк“ са похарчени около 8 милиона рубли. А за какво са отишли тези пари, ще разкажа по-нататък.
В продължение на денонощие в мрежата се разпространяваше огромно количество снимки с купища накъсани смачкани плакати и планини от Георгиевски лентички, изхвърлени в кофи за смет.
Опозиционните блогъри и журналисти се хвърлиха да коментират това и не пропуснаха да съобщят, че всичките тези 500 хиляди участници в акцията в Москва били служители в бюджетни предприятия, на които е обещан почивен ден за компенсация.
При това се постваха едни и същи снимки, а самите текстове също по нищо не се отличаваха един от друг, даже изразите бяха еднакви. Чак до запетаите. Не искам за пореден път да демонстрирам тези агитационни шедьоври, но при желание – Гугъл идва на помощ. Там всичко е съвсем нагледно.
Работата е там, че тази публика, и по-точно нейните куратори, напълно са игнорирали „Безсмъртния полк“ и изобщо не са очаквали ефекта, който се получи. Тоест не е имало никаква подготовка ДО 9 май. И ето ти изненада.
Само в Москва половин милион души излязоха на улицата, а начело на това велико шествие бе президентът Путин. Шаблоните бяха смазани.
В този момент те се събудиха – трябва спешно да се направи нещо, някак си да се противостои на случващото се. Разпратиха си по пощите указания, а по сметките – пари.
Сега ще зададем въпрос. Защо всичките тези фотоси и публикации не се появиха веднага, а чак след ден? Много просто – защото бе необходима подготовка, трябваше тези „фотодоказателства“ да се произведат, да се съгласуват текстовете на публикациите. Много са бързали и затова цялата кампания се оказа просто набор от неграмотно направени фейкове и гафове.
И така, фейк № 1 и фейк № 2.:
ФЕЙК № 1
ФЕЙК № 2
Всичко се прави много просто – поради което и така примитивно. За няколко часа се приготвят еднакви дървени рамки и в тях се поставят снимки, извадени на принтер. Забележете, навсякъде логото е еднакво, еднакви са основите и размерите.
Отгоре на това на фейк № 2 организаторите на провокацията дори не са си направили труда да измислят поне някакви по-необичайни фамилии, за да изглеждат нещата що-годе правдоподобно. Никаква фантазия. Ограничили са се с Иванови, Бирюкови и (внимание!) Караулови. Вижте снимка № 2.
След това намират някакво пусто място и за няколко минути струпват на купчина собствените си произведения „плакати“. Две-три снимки от различен ракурс и ментето е готово.
Абсолютно неграмотно са качвали фейкове в мрежата, „главните“даже ги е домързяло да кажат на хората, които ги разпространяват, че „информацията“ трябва да изглежда, че е публикувана в различно време и с различни текстове.
Всички снимки се появиха практически едновременно и с едни и същи „разяснения“.
ФЕЙК № 3
Фейк № 3 е направен още по-примитивно. Георгиевски лентички се предлагаха навсякъде – в магазините, във всевъзможни центрове, организации, кафета, ресторанти. Разбира се, безплатно. Също така и след 9 май. Разпространяваха се свободно и на следващия ден.
А сега технологията. За два-три часа няколко души събират голямо количество ленти и ги занасят на определено място. После намират някаква боклукчийска кофа, каквито има във всеки московски двор, изхвърлят част от лентите в нея, а останалите разпиляват наоколо. Две-три снимки и работата е станала.
При това обърнете внимание: на снимките повечето Георгиевски ленти са (със стандартен, един и същи размер) внимателно нарязани на по-малки части. Това се прави, за да се създаде впечатление, че са в по-голямо количество. Както се казва, за масовост. Обидно груба работа.
Фактът, че става въпрос за ментета, се потвърждава и от това, че никъде (Обърнете внимание! Никъде!) на снимките не е посочено нито конкретното място, нито часът и датата, когато са правени. Всичко е замъглено и мърляво – някъде в Москва на 9 май.
Ето това е цялата история. За тях, както винаги, всичко е просто – парите пристигат и пръстчетата им синхронизирано започват да тракат по клавиатурите. А половин милион московчани, излезли на похода на „Безсмъртния полк“ – всички те са „бачкатори и чиновници“.
И тези „опозиционно-либерални“ хора даже не са проумели, че с действията си през последните дни отблъскват от себе си и жалкият процент избиратели, които биха могли да дадат гласовете си за тях. Може би биха били два-три процента. Сега не им остана нищо.
Макар че може би за тях са по-важни живите и бързи пари, отколкото далечните избори…
Автор: Олег Лурие, oleglurie_new
Превод от руски: Елена Дюлгерова
Остави коментар