На територията на изпитателния център на Централния научно-изследователски автомобилен и автомоторен института (НАМИ) се състоя 91-ата международна научно-техническа конференция на Асоциацията на автомобилните инженери на Руската Федерация. На форума изпълнителният вице-президент по инжинеринг на АвтоВАЗ Харалд Грюбел разказа за перспективните разработки на руския автогигант – Lada Vesta електро и Lada Vesta с двугоривен силов агрегат, работещ на втечнен природен газ.
Той не навлезе в подробности около новите разработки, но подчерта необходимостта от развитието им, от инвестиции в нови, рационални технологии, интересни и подходящи за руските купувачи на автомобили, както и необходимостта от изучаването на нови перспективни пазари за моделите Лада.
„АвтоВАЗ в частност има сериозни намерения за нарастване на усилията на инжинеринга си в в областа на екологията и енергоефективноста. Да се стреми към достигане на максимална изгода от използването на технологиите на партньорите си по алианс Рено и Нисан, както и на други свои партньори за да се излезе с успех на пазари с високи изисквания по отношение отделяните от автомобилите въглеродни окиси. Марката трябва да се концентрира върху технологии, способни да осигурят устойчив ръст на руската автомобилна промишленост и на външните й пазари през следващите пет години“ – каза Грюбел.
Що се отнася до електромобилите, то АвтоВАЗ и сега има в арсенала си дребносерийната Lada El Lada, която се експлоатира в курортните зони в южните региони на Руската федерация. Автомобилът има право на съществуване, но цената му от над 1.2 милиона рубли го прави синя несбъдната мечта за дори най-увлечения поклонник на Гринпийс. По важното е че в Авто ВАЗ разбират колко перспективно е направлението, наречено електромобил и че е нужно то да се развива.
Доста по-достъпен перспективен вариант, който лесно може да получи „путьовка в жизнь“ за Русия е двугоривната Веста. Проекти по създаване на CNG-версии на модели на АвтоВАЗ имаше и по-рано, дори имаше намерение за пускане на такъв сериен вариант на сегашната Лада Приора. След това пуснаха на пазара Лада Гранта, направиха и прототипен двугоривен вариант, но той също не стигна да пазара. Може би Лада Веста ще успее да прескочи тази финансова и станала вече може би психологичне бариера и стане пионер в историята на марката Лада с два екологично чисти варианта?
Eлектрическата Лада Веста и двугоривната не са единствените перспективни разработки на ладовото семейство. В мрежата курсира информация, че АвтоВАЗ планира пускането на пазара на комби LADA Vesta с приставка Cross. Този модел ще види бял свят най-вероятно в края на следващата или началото на по-следващата година. С какво ще се различава от нормалното комби засега не е много ясно. Вероятно руснаците ще продължат по пътя за почнат с пускането на псевдокросовърите Kalina Cross и Largus Cross. Тези модели се различават от стандартните с увеличен пътен просвет, оф-роуд външен кит и с по-ярка и впечатляваща изработка на салона.
Източник: auto-press.net
Остави коментар