Google проведе 24-часово онлайн четене на Чехов

Автор: Александра Гузева, Руски Дневник.

В рамките на проекта „Чехов е жив“ , който се проведе на 25 септември, повече от 700 души четоха произведения на руския писател Антон Чехов. Театрализираните четения се проведоха на 25 площада по целия свят – от Ню Йорк до Южен Сахалин. Транслираха ги в Youtube (https://www.youtube.com/user/KareninaLive), както и на специалния сайт на събитието, където можете да ги видите и сега: chekhov.withgoogle.com.

Едно от основните събития в Годината на литературата в Русия беше организирано от търсачката Google, съвместно с Руския книжен съюз и Московския художествен театър „Чехов“ и по повод 155-годишнината от рождението на писателя.

Предложението да четат Чехов заедно с руските актьори и политици беше отправено към всички потребители в интернет. В продължение на няколко месеца повече от 1,2 милиона души си направиха тест „Кой от героите на Чехов си ти“. 3000 души минаха през онлайн кастинг като изпратиха свои видеозаявки за участие.

Технологията на няколкото екрана в YouTube позволи случващото се на няколко площадки да бъде показвано едновременно с превключвания между различните камери и градове.

Продуцент на проекта е внучката на Лев Толстой – Фьокла Толстая, която отбеляза че „Чехов е жив“ е продължение на проекта с онлайн четенията на „Анна Каренина“, в който руски актьори и политици, в продължение на три дни, четоха романа.

Фьокла Толстая и екипът й избраха за произведенията на Чехов, които да бъдат включени в четенията, като се спряха на кратките му разкази и пиесата „Чайка“.

„Ние предложихме на хората да прекарат един ден с Чехов“, отбеляза тя.

„Точно затова подредихме четенията по смислови части в протежението на деня – когато трябва да се работи (или както казва Чехов: „Трябва, господа, да работим работата“), вечерни развлечения, безсъници и така нататък“.
Четенията бяха открити с „Дамата с кученцето“, където се разказва за изоставен от своята жена банков чиновник и нещастно омъжената дама, с която се запознава по време на почивка, завързват роман, известно време се чувстват щастливи и после се измъчват от своите грехове.

„Заедно със зрителите и участниците в проекта внимателно следихме как героите на Чехов оживяват на площадките по цял свят“, каза известният актьор и ръководител на едноименния театър Олег Табаков.

Маркетинговият директор на Google – Русия Дмитрий Кузнецов отбеляза, че след обявяването на старта на проекта интересът на потребителите на търсачката към Чехов се е увеличил 4 пъти.