Роботът „Леночка“ повдига настроението на пътниците

На летище „Внуково” в руската столица се появи робот хуманоид. Той се казва с едно от най-разпространените женски имена в Русия — Леночка, и е разработен от специалисти на иновационния център „Сколково”. Роботът се придвижва в места, където има струпване на пътници, помага с мобилната регистрация за полета и отговаря на въпроси — например, как да се стигне до изхода към самолета, къде се намират аптеката или обменното бюро. За да може пътникът да се регистрира с помощта на Леночка, е необходимо да доближи до робота смартфон с QR код. Този код се изпраща на резервацията, а вграденият в Леночка принтер разпечатва бордната карта.

Роботът разговаря с пътниците както на руски, така и на английски език. Когато пътникът се обръща към робота, той разпознава езика за общуване и отговаря на съответния език. Освен това Леночка разяснява на пътниците как да се включат към Wi-​Fi и ги анкетира за качеството на обслужване на летището.

Роботът Леночка има миловидно женско лице, което може да се променя в зависимост от настройките на течнокристалния дисплей. В паметта на Леночка има няколко варианта за външност. За всеки тип лице създателите са направили мимика и наклон на главата.

Пътниците са единодушни, че Леночка е много привлекателна и повдига настроението им, особено, когато са изтощени от дълго чакане на полет. Всички може да ползват безплатно услугите на Леночка. Създателите на робота казват, че са готови да монтират подобни устройства и на други летища в руската столица, както и в музеи, галерии и други обществени места. В Русия започнаха активно да използват роботи в много сфери на живота. Но такъв хуманоиден робот като Леночка, говорещ и отговарящ на въпроси, за първи път работи сред хора.