Последните минути на Ту-154: Разшифроваха записа от черната кутия

Лайф.ру публикува преди минути разшифровката на аудиозаписите от първата черна кутия на разбилия се в Черно море край Сочи Ту-154. Записът фиксира събитията в кабината на пилотите секунди преди смъртта им.

Данните сочат, че в началото на извънредната ситуация пилотите са изненадани, но много бързо успяват да се съсредоточат и мобилизират, опитвайки се да спасят самолета.

В разшифровката не присъстват всичките им думи, тъй като има много странични шумове.

Според специалистите част от фразите и думите, които си разменят членовете на екипажа са лесно разбираеми, но други, сред които възможно и ключови, не могат да се доловят заради силната звукова сигнализация.

РАЗШИФРОВКА:

— …Скорост 300… (Не се разбира.)
— (Не се разбира)
— Прибрах стойките, командир.
— (Не се разбира)
— Ужас, да му се невиди!
(Звучи рязък сигнал)
— Кучешките задкрилки, да им го…! Що за х**ня!
— Висотометърът!
— На нас… (Не се разбира)
(Звучи сигнал за опасно сближаване със земята)
— (Не се разбира)
— Командир, падаме!

По думите на източник близък до комисията при разшифровката се чува, че преди падането на Ту-154 се включва датчика за превишаване на ъгъла на атака, който издава характерен сигнал и се задейства автоматично. Вероятната причина за това са могли да бъдат проблеми с механизмите за излитане и кацане.

Според заслужилия летец, героят на РФ Мохамед Толбоев автоматичното включване на този датчик е сериозен сигнал за командира на екипажа.

Той се включва при загуба на скорост или когато крилото е под пълно натоварване и не може повече да вдигне самолета, обяснява експертът.

Другата сериозна причина за възникналата аварийна ситуация, според експертите, е възможно несинхронно прибиране на колесниците, заради техническа неизправност или грешка на екипажа.

Анализът на черната кутия на разбилия се в неделя в Черно море самолет Ту-154, показа, че извънредната ситуация на борда може да се дължи на неприбрани задкрилки, съобщава в. „Комерсант“, позовавайки се на източник, близък до разследването на катастрофата.

Източникът на „Комерсант“ съобщава, че записващото устройство е регистрирало отказ на системата за почистване на задкрилките на Ту-154, които осигуряват допълнителна подемна сила на крилата на пътническия самолет при излитане.

Вестникът отбелязва също така, че според експерти областта на авиацията, непочистените задкрилки са „неприятен инцидент“, но не и такъв, който може да доведе до катастрофа.

Ту-154 е паднал след маневра надясно при скорост от над 500 км/ч, разкрива източник от руското военно министерство, цитиран от Лента.ру.

Според него в момента на инцидента лайнерът летял с носа надолу. Самолетът е направил обратен завой, за да се върне към крайбрежието малко след излитането си, но след това е изчезнал от радарите, твърди доклад на организацията “Авиейшън сейфти нет”. Аудиозапис разкрива, че последният разговор между ръководителите на полети и пилотите не показва признаци за някакъв проблем Гласовете остават спокойни, докато в един момент самолетът изчезва и диспечерите опитват напразно да възстановят контакта.

При издирвателните операции водолази намериха тялото на командира на разбилия се Ту-154. Трупът на Роман Волков бил открит сред големи фрагменти от фюзелажа на летателния апарат.

На повърхността са извадени още 156 части от тела. Досега властите са намерили общо 16 тела.

Източник: Епицентър