Министерството на туризма взело мерки, за да компенсира спада на руски туристи

След като министър Николина Ангелкова обяви, че се очаква спад на руските туристи и от туристическия бранш по морето реагираха остро, Министерството на туризма обяви, че са предприети всички мерки за преодоляване на очаквания спад от руски и украински туристи и за компенсирането му от други пазари.

Вчера протестно автошествие на инвеститори, хотелиери и ресторантьори блокира движението по магистрала „Тракия към Бургас“. Колоната от над 200 автомобила предизвика задръстване и по улиците на Бургас, съобщи БТВ.

Бизнесът недоволства от очаквания сериозен отлив на руски туристи през лятото и твърди, че вина за това има политиката на държавата ни. Браншът прогнозира празни хотели и заведения, а протестиращите настояха за субсидиране на чартърните полети и повече реклама в страните от Източна Европа.

За да няма провал на сезона, настоява за спешни мерки – като издаване на визи директно на морските летища, както и неспазване на санкциите срещу Русия, предададе  БТВ.

Реакцията на министерството

Още в началото на месец февруари е било договорено с Министерството на външните работи да бъдат облекчени процедурите за издаване на визи за руските граждани. Облекченията важат още за Украйна, Беларус, Казахстан, Армения и Грузия. Издават се краткосрочни двукратни или многократни визи с цел организиран туризъм, със срок на валидност до една година, на гражданите, които са използвали през предишни години български визи.

Допълнително са проведени срещи с Министерството на външните работи с искане повече служители да бъдат съсредоточени в консулските ни служби на територията на Руската федерация. Проучва се и възможността за допълнителни облекчения за издаване на визи за трети страни, съобщават от министерството.

Друга тема, която се обсъжда активно с Европейската комисия е създаването на чартърна програма, която да се прилага в крилата на сезоните (за летния сезон в месеците март-април-май, а за зимния: октомври – ноември). „Министерството на туризма използва всички възможности за задълбочаване на сътрудничеството и увеличаване на туристопотока между България и Русия”, уверяват от веодмството.

„България участва активно и на всички други големи международни туристически изложения. Стартира и рекламната кампания на страната ни по четирите паневропейски телевизии (Eurosport, Discovery Channel, Euronews, National Geographic Channel), която е на обща стойност от около 2,5 млн. евро без ДДС и се финансира по ОП „Регионално развитие”, продължава съобщението.