Междудържавният авиационен комитет разказа каква е причината за самолетната катастрофа в Ростов на Дон

Времето в деня на катастрофата на Boeing 737 в Ростов на Дон в района на летището е отговаряло на прогнозираното, метеорологичното оборудване е било в норма, се казва в изявление на Междудържавния авиационен комитет (МАК), предаде РИА Новости.

„Според резултатите от изследването на метеорологичната информация бе установено, че реалното време в района на летището в Ростов на Дон в момента на катастрофата е отговаряло на прогнозите. Метеорологичното оборудване, използвано за наблюдението на параметрите на времето на летището е било проверено, и е било в изправно състояние“, се казва в съобщението.

Отбелязва се още, че служителите, гарантиращи метеорологичното осигуряване на полета, са действали в строгото съответствие с нормативните документи.

В МАК отбелязват, че самолетът е паднал със скорост от около шестстотин километра в час. При това той е бил управляван в ръчен режим.

Според наличните данни при втория заход за кацане в режим на ръчно управление, при 220 метра височина и на 4 километра от пистата екипажът е решил да опита втори път и е започнал да набира височина, като е привел двигателите в режим на излитане.

Специалистите от МАК също така са направили проверка и на квалификацията на пилотите, управлявали самолета. Комисията е стигнала до извода, че екипажът е имал свидетелства на пилотите и те са преминали през необходимата подготовка. Те са имали и необходимия стаж.

Комитетът подчертава още, че разследването на обстоятелствата около катастрофата продължава. По-късно към работата им ще се присъединят специалисти от САЩ, Испания и ОАЕ, които ще помогнат за това да бъде установено в детайли съдържанието на преговорите между пилотите.

Пътнически самолет „Боинг-738“ на авиокомпания „FlyDubai“ се разби при кацане на летището в руския град Ростов на Дон на 19 март. В резултат на катастрофата всички 62 души, намирали се на борда, загинаха.

Руското следствие разглежда три основни версии за инцидента: техническа неизправност, сложни метеорологични условия и пилотска грешка. В следствената група влизат близо 50 специалисти, припомня РИА Новости.