Руски министър предложи да се лансира търговската марка “Чебурашка” в отговор на Pokemon GO

Руски министър предложи да се лансира търговската марка “Чебурашка” в отговор на Pokemon GO

Публикувано от:

Министърът на икономическото развитие на Русия Алексей Улюкаев, който е на работно посещение в Япония, предложи да се лансира брендът “Чебурашка” в отговор на масовото увлечение по играта Pokemon GO, разработена от японската компания Nintendo, предаде ТАСС, цитиранa от БТА.

Казаха ми, че тук, в Япония, Чебурашка е много популярен. Значи трябва да го лансираме. Действително това е сериозно нещо – лансирането на наши търговски марки би било добре. Но аз не съм по покемоните, каза Улюкаев пред журналисти, отговаряйки на въпрос не си ли струва руските компании да измислят свой покемон.

Улюкаев отбеляза, че му е по-известна японската разработка “Тамагочи”, защото неговите деца имат такава игра, а с Pokemon GO министърът е запознат в по-малка степен.

По-рано генералният директор на Руския експортен център Пьотър Фрадков съобщи, че руската износна продукция, продавана чрез интернет канали, трябва да има единен разпознаваем бранд в чужбина. Според Фрадков определени потребителски стоки трябва да имат имиджов елемент и да се маркират като не е задължително това да става със знак за качество, както е било преди.

Първият зам.-председател на Комитета по отбрана и сигурност към Съвета на федерацията на Русия (горната камара на парламента) Франц Клинцевич пък заяви, че руските законодатели смятат да разгледат въвеждането на ограничения за игри като Pokemon GO, за да защитят обществото от негативните последици.

“Имам усещането, че дяволът е дошъл чрез този механизъм и се опитва да ни развали духовно”, каза Клинцевич и добави, че е наясно, че днес е изключително трудно да се контролира тази сфера.

“Създава се впечатление, че това е наложено от хора отвън, които разбират, че ще минат година-две и последствията ще бъдат необратими”, каза още той.

Акциите на Nintendo поскъпнаха с още 14 процента в днешната сесия на Токийската фондова борса. Котировките на японската компания вече са скочили с около 120 процента след дебюта на най-новата игра за разширена реалност Pokemon GO, която стана сензация по целия свят.

Така Нинтендо постигна пазарна капитализация от 38 милиарда евро, изпреварвайки конкурента си Sony.

В края на търговията в Токио днес книжата на Нинтендо поскъпнаха с 14,36 на сто до 31 770 йени. Това е над двойно повече от стойността им на 6 юли, когато Pokemon GO бе пусната в три държави (САЩ, Австралия и Нова Зеландия).

На 13 юли завладяващата игра на “джобни чудовища”, които заливат реалния свят, виждани през екраните на смартфоните, пристигна и в Европа. От уикенда е достъпна в 26 нови страни, но все още не и в Япония.