Изникват нови подробности за катастрофата във „Внуково“

Властите в Русия задържаха четирима служители на московското летище „Внуково“ във връзка с катастрофата на частния самолет «Falcоn-50», при която загинаха президентът на френския петролен концерн „Тотал“ – 63-годишният Кристоф дьо Маржери, и още трима души от екипажа на самолета, предаде ТАСС.

Самолетът на Маржери се разби в нощта срещу вторник, след като при излитането си закачи снегорин на пистата, водачът на който е могъл да бъде пиян. Но, самият шофьор и неговият адвокат отричат да има наличие на алкохол в организма му.

Сред задържаните за инцидента са: главен инженер на летище „Внуково” Владимир Леденев, който е ръководил процеса по разчистването на снега; ръководител на полети Роман Дунаев, старши диспечер Александър Круглов и диспечер-стажант Светлана Кривсун, които са ръководили полетите и били отговорни в онази нощ.

Следователите са провели разпит с четиримата задържани.
«Както предполага следствието, посочените лица не са спазили необходимите изисквания за безопасност на полета, както и правилното организиране на наземните работни процеси, което е довело до трагедията. Задържаните са допитвани в качество на заподозрени», поясниха руските следователи в четвъртък.

По думите на официалния представител на Следствения комитет на Русия Владимир Маркин, разследването на случая продължава.

Във вторник следователите са задържали Владимир Мартиненко шофьор на снегорина, който е станал причина за катастрофата. Предполага се, че в четвъртък на Мартиненко ще бъдат предявени обвинения.

Първоначално следствието е предположило, че водачът на снегопочистващия камион вероятно е бил пиян, но самият той отрича да е употребявал алкохол в деня на трагедията.
В сряда следователите провели разпит на задържания шофьор, който заявил, че не може да си обясни как именно се е озовал на пистата точно в онзи момент (при излитане на самолета). Същевременно, адвокатът на Мартиненко категорично заявил, че задържаният е спазвал стриктно указанията на диспечера.

По думите на адвоката, шофьорът е обикновен технически изпълнител, на който е най-изгодно да се прехвърли цялата вина.
«Мартиненко не е бил сам на пистата в онзи момент. Имало е още 5-6 снегорина. Но в някакъв момент той е намалил и изостанал от другите с 40 секунди. При всички случаи, той е получавал ясни указания от старши диспечер Александър Круглов. Аз предполагам, че диспечерът просто не е обърнал внимание на това, че снегорина на Владимир просто догонва колоната и вероятно е решил, че пистата е свободна», сподели убежденията си адвокатът на Мартиненко в ефира на радио «Комсомольская правда».

Както Русия, така и Франция повдигна наказателно дело за случая.
Напомняме, във вторник в Русия пристигнаха трима следователи от френското Бюро за разследване на авиокатастрофи заедно с два технически експерта на авиокомпания Unijet, на която принадлежал «Falcоn-50», а също и представител на компания производител на лайнера — Dassault Aviation.