„Дакар 2014”: В седмия етап водят руснаците

След един ден почивка участниците в рали „Дакар 2014”, продължиха състезанието. Проведен беше седмият етап – камионите преодоляха 525 км. Първи на финала бяха състезателите на руския отбор „КамАз-Мастер”.

Поредният етап на рали „Дакар 2014” беше логично продължение на предишните етапи на състезанието – по-голямата част от него бяха прави и прашни участъци на пътя. Победител в седмия етап стана екипът на Едуард Николаев – по няколкото трудни участъка от пътя руснакът успя да изпревари конкурентите си. Като цяло руските състезатели определиха хода на състезанието: втори завърши камионът на Дмитрий Сотников, оставяйки зад себе си лидера в класирането холандеца Герард де Роой. Както разказа за „Гласът на Русия” ръководителят на пресслужбата на „КамАз-Мастер” Ерик Хайрулин, руските състезатели са можели да заемат и третото място, ако не е била внезапната авария на Андрей Каргинов:

– Едуард е най-опитният пилот на отбора от по-младото поколение. Дмитрий Сотников е участвал в по-малко състезания. Но ако говорим за резултатите в рамките на отбора, вероятно, е по-интересно, защо Андрей Каргинов не можа да кара с обичайното си темпо. Причината е проста – той спука гума и загуби време заради това.

Между другото, седмия етап се оказа сложен за руските състезатели. Както се отбелязва в интервю за „Гласът на Русия” пилотът на „КамАз-Мастер” Дмитрий Сотников, и хората, и колите е трябвало да преодолеят един и същ проблем – липсата на кислород:

– Етапът беше доста дълъг – 525 км, по-голямата част от който високоскоростни прави участъци, което не представлява голям интерес за състезателите. Само някои области са достатъчно тежки, и там можеше да се спечели малко време. Една от характеристиките на този етап е, че той преминава на височина от 3 до 4 хиляди метра. Въздухът беше разреден и беше трудно да се адаптираш.

При камионите лидер в генералното класиране остава Джерард де Роой. Разликата между него и руските състезатели, обаче, продължава да намалява. Преломен момент може да настъпи още през следващите етапи, когато ралито ще премине през Андите и руските камиони ще излезят на широки пясъчни пътища, в преминаването на които пилотите на „КамАз-Мастер” са традиционно силни.

 .