Без такса “Зелена карта” за Сърбия, Русия и Турция

Без такса “Зелена карта” за Сърбия, Русия и Турция

Публикувано от:

Българските автомобили ще могат да пътуват до страните от ЕС, Сърбия, Турция и Русия, без да се плаща допълнителна такса за “Зелена карта” към задължителната застраховка “Гражданска отговорност”, пише „Стандарт”, като се позовава на проект за нов кодекс за застраховането, който е подготвен от КФН и пуснат за обществено обсъждане от МФ.

Заедно с полицата по “Гражданска отговорност” шофьорите ще получават и сертификат “Зелена карта”, без да се събира допълнителна такса, гласи проектът. Като освен във всички страни от ЕС, както и в Андора, Швейцария и Сърбия, шофьорите ще може да пътуват с “Гражданска отговорност” без допълнителни такси и в страните, които членуват в системата “Зелена карта”. Това са Албания, Мароко, Босна и Херцеговина, Русия, Беларус, Молдова, Македония, Тунис, Израел, Турция, Иран, Украйна и Черна гора.

Промените се правят, тъй като редица компании в момента имат по-висока цена на “Гражданска отговорност”, ако шофьорът излиза в страните от ЕС, което по принцип не се допуска. Затова в проекта на нов кодекс изрично е записано, че застрахователят не може под никаква форма да договаря или да изисква допълнителна премия или доплащане във връзка с покритие на гражданската отговорност на автомобилистите извън пределите на България – за ЕС и страните, членки на системата “Зелена карта”.

Повишава се и лимитът на отговорност на застрахователите по “Гражданска отговорност” до 10 млн. лв. независимо дали е пострадал само един или няколко души. Сега при един пострадал лимитът е 2 млн. лв. Освен това се предлага изравняване на гарантираните застрахователни вземания при фалит на животозастраховател, с размера на гарантираните влогове при несъстоятелност на банка. Предлага се Гаранционният фонд да изплаща вземанията на всички лица при фалит на животозастраховател в размер до 196 000 лв.

Застрахователите ще плащат обезщетение по полиците “Гражданска отговорност” за много повече рискове. Целта е да се покрият и рисковете, при които шофьорът не е виновен, а пострадалите да могат да получат обезщетение