Американският бизнес започва “рекламна кампания” за недопускането на нови санкции срещу Русия

Американският бизнес започва “рекламна кампания” за недопускането на нови санкции срещу Русия

Публикувано от:

За намеренията на двете лобистки групи съобщава американската агенция Bloomberg, позовавайки се на информиран източник.

Според  Bloomberg, на 26 юни във вестниците TheNewYorkTimes, TheWallStreetJournal и TheWashingtonPost ще се появят специални заявления, като автори на текстовете ще бъдат изпълнителният директор на Националната асоциация на производителите в Масачузетс Джей Тимънс и президентът на Американската търговска палата Томас Донахю. Те ще разкажат за възможните негативни последствия от новите санкции срещу Русия върху, които могат де се отразят на американския бизнес и на пазара на работна ръка.

Известно е, че името на американския президент Барак Обама няма да бъде упоменато в статиите. Ще става дума по-скоро за „някои политици”, застъпили се за въвеждането на нови санкции срещу Русия.

Bloomberg поиска официален коментар от представителите на лобистките групи, но те отказаха да обсъждат въпроса.

Представителят на Националния съвет за сигурност на САЩ Лаура Лукас Магнусон заяви пред агенцията, че Белият дом провежда „чести консултации с бизнес лидерите по този въпрос от самото начало на кризата”. При това, по думите на Магнусон, САЩ вече не могат да водят дела, „така, както са го правили по-рано”.

Американската търговска палата е лобистка група, историята на която започва през 1912 г. Групата се занимава с отстояването на интересите на големия американски бизнес в конгреса на САЩ и органите на властта. Лобистите от търговската палата подкрепят републикаците и техните законопроекти, а също така, в някои случаи, и консервативните демократи. В частност, групата се обяви срещу реформите в здравеопазването, предложени от Барак Обама и подкрепи законопроектите за борба с пиратството в интернет.

Националната асоциация на промишлениците в Масачуцетс е създадена през 1885 г. Сега тя е най-голямата и мощна лобистка група, представяща интересите на 11 хил. промишлени предприятия в 50 щата от САЩ. Организацията винаги е защитавала интересите на големия бизнес и в продължение на дълги години се опитва да задържи развитието на профсъюзното движение в страната.